Jorden anropar.

Just nu känner jag mig något irriterad och frustrerad.

Jag har just haft ett samtal med en person jag känner väl. Han är till och med nära släkt till min familj. Det är en person med fullgott intellekt, han är pensionär sedan några år tillbaks. Jag vill klargöra att jag har respekt och tycker om nämnda person också, han är snäll och godhjärtad. Vi kallar honom ”Ralf”.

Samtalet började med att jag i hans närhet muttrade över ett militärflygplan som passerade över oss. Vi kom då in på NATO och Ryssland. Jag vet sedan tidigare vad han tycker, det är ingen överraskning, men jag kan inte låta bli. Ralf gillar även han att diskutera. Jag vill framhålla vikten av ett eget starkt försvar och fördelen att vara alliansfri (som jag menar är enda sättet att hålla sig ur andras krig) medans Ralf skrockar om att NATO är våran räddning. Själv är jag mer inne på att upprustningen och vapenskramlet bara bidrar till att risken för WW3 ökar. Då är väl allt slut sedan. Jag struntar i vem som släpper första atombomben, jag vill bara att alla ska sansa sig och att vi ska slippa ett tredje världskrig. Ralf menar att ”ryssen” är på väg att invadera Lettland och att just Ryssland är den stora skurken.

Jag vet inte egentligen hur allt förhåller sig, politik på den nivån är förmodligen något som sker mycket i det fördolda. I kulisserna. Jag tror att det är en risk att vi blir indragna i ett krig som vi inte hade behövt vara en del av……och det känns helt sjukt och overkligt. Att det verkligen skulle kunna gå så långt att det blir krig. Här. I Sverige. Hoppas verkligen att vi aldrig behöver uppleva det…..

Men det var inte här mitt samtal med Ralf hettade till som mest. Av någon anledning så kom vi in också på invandringsfrågan.. just det, han började spinna på en teori en bekant till honom hade. Att 60 miljoner människor var på flykt i världen och att det berodde på att klimatet gjort deras hem obeboeligt och att det var i Ryssland de stora ytorna fanns som dessa människor behövde. I Ryssland och i Norden.

Snälla du säger jag då, menar du att vi ska släppa in miljoner hit till oss, här finns ju bara en massa skog. Nejdå, det var inga problem. Vad var alternativet? Ska man skjuta dom vid gränsen? Ska vi inte släppa in dom och låta dom svälta ihjäl? Ungefär så gick resonemanget…

Jag känner att han inte har en speciellt nyanserad bild av den invandring som sker så jag tar upp ett av problemen. Att ökat sexuellt våld och våldtäkter är en följd av att invandringen till stor del består av grupper som har en oerhört omänsklig syn på västerländska kvinnor/flickor. Detta köper han inte alls. Vi här i norden är precis lika jävliga när det kommer till våldtäkter, det har alltid funnits här säger han. Visst, visst fan så existerar våld och våldtäkter överallt i världen. Men det är skillnad på om det är någon enstaka särling som förgriper sig pga misslyckad uppfostran eller mentala problem eller om det är något som betraktas som ”normalt” inom en viss religion. Läser man på om islam så kan man utan svårigheter hitta information som ger vid handen att det är ”tillåtet”, alltså inte ens ett brott att förgripa sig sexuellt på ”kuffar” dvs icke muslimer. Deras tro rättfärdigar det hela.

Om man vill veta och letar lite grann och om man dessutom vågar förstå det man läser så finns det mycket som stöder den tesen. Att dessa människor ser det som legalt att våldta de otrogna. Mängder av material och information finns från ”avhoppare” också. Självfallet är inte alla av denna tro per automatik våldtäktsbenägna, det är inte det jag säger. Självfallet finns det också moderna muslimer som själva väljer att inte följa eller tolka deras heliga skrifter bokstavligt, frågan är bara; tillhör den delen majoriteten eller minoriteten?

Jag hävdar att gruppvåldtäkter är allt vanligare och att det sker våldtäkter och gruppvåldtäkter snart sagt varje dag i Sverige. Att Sverige ligger på andra plats i världen när det kommer till våldtäkter per capita. Statistiken finns där oavsett hur mycket man blundar och vill att den ska försvinna.

Han skrattar faktiskt åt mig och hävdar på fullt allvar att om det jag sade var sant så skulle det rapporteras om det i media. Det skulle han ha sett på nyheterna och läst i tidningarna. När jag säger att det finns andra källor fnyser han misstroende och hävdar igen att om det vore sant då skulle han minsann ha läst det i tidningarna. Står det annat på andra håll är det lögn.

Så. Där har vi ju i sådana fall ett enormt problem i Sverige identifierat.

Antingen mörklägger den så kallade ”mainstream median” eller så är det de alternativa nyhetssajterna som ljuger. Så enkelt är det.

Jag är övertygad om att det pågår en gigantisk mörkläggning. På fler än ett plan i samhället. Som ett litet exempel där jag personligen fått ”närkontakt” med mörkläggningen är en bekant som arbetar som rörmokare, han fick jobb av kommunen att vara med och renovera hyreshus med mestadels invandrare (området är nästan helt Somaliskt) för att få jobba med detta var han tvungen att skriva under ett kontrakt om tystnadsplikt om det han såg och jobbade med. Till och med polisen har ju erkänt ett mörkande i och med offentliggörandet av kod 291. Varför känner inte folk till hur verkligheten ser ut i Sverige bakom den egna husknuten?

Dels är det mörkläggningen och dels är det svartmålningen av dom som skriver ut det som mörkläggarna vill hemlighålla. Svartmålningen består av ord. Otäcka ord som skrämmer Svensken mer än något annat. Ord som ”rasist” ord som ”hatsajter”.

Vem vill läsa på en ”hatsajt”. Vem känner ett trängande behov av att söka reda på en sanning man inte ens hört talas om på en ”hatsajt”. Jag hade nog inte gjort det heller om jag varit nöjd och glad och inte själv på något vis kommit i kontakt med verkligheten, den alternativa verkligheten som finns där ute. Den som inte Aftonbladet vill erkänna.

Problem kan inte lösas om dom är tabubelagda att yppa.

Det är en ond cirkel.

Det är som att bo på olika planeter.

( Ett litet ”tillägg”: somliga hävdar att man har fel när man refererar till olika religiösa påbud och regler inom islam. Att det skulle vara en tolkningsfråga, att texterna inte går att översätta från arabiska osv. Eftersom jag själv inte kan arabiska så får jag lita på de till Engelska och Svenska översatta citat jag läst ur koranen och haditherna. Att en text inte skulle gå att översätta från ett språk till ett annat köper inte jag. Spaltkilometrar har skrivits och skrivs om detta och angränsande ämnen annorstädes. Den som är ärlig i sitt uppsåt vad det än vara månde ser till att informera sig från mer än en källa.)

2 reaktioner på ”Jorden anropar.

Kommentera

