Känns det tryggt?

Man borde protokollföra vissa politikers uttalanden (då de är eller riskerar vara helt åt helskotta fel och galna) och i efterhand låta dem stå till svars för dessa. Samma sak gäller då de sagt något bra, något som de senare helt tycks glömt bort. Jag tänker nu främst på vissa uttalanden som statsministern gjort i de olika frågorna som rör senaste årens migrationskris. Hur länge sedan är det nu som han i panik och under stark press kände sig tvungen att hosta ur sig ”Sverige har varit naiva” (kan man ens säga så rent grammatiskt förresten? Det låter inte helt bildat i vart fall). Fel var det i vilket fall som helst. Migrantströmmarna hade inget som helst att göra med att någon varit naiv. En ren lögn för att det skulle låta oskyldigare. Att sådana mängder utav människor, en sådan enorm folkvandring skulle dyka upp i Sverige helt plötsligt och helt oväntat som detta uttalande vill låta påskina är förstås inget annat än ett försök att rädda sitt skin. Inget annat. Det enda som är naivt är då att uttala sig på det sättet och tro att det skulle räcka…

Vi går vidare till ett långt allvarligare uttalande han gör då han intervjuas av Amerikanska CNBS i samband med Davos mötet i vintras, där påstår han att vi länge haft problem i Sverige med sexuella massövergrepp och att de inte kan kopplas till migrationen…man häpnar. Uttalanden av detta slag där vår egen statsminister smutsar ner sina landsmän mot bättre vetande borde få den allra lugnaste soffpotatis att gå i taket. It’s outrageous! I brist på passande Svenskt ord. Kränkande ligger väl närmast till hands.

……jag blir avbruten i detta nu medans jag sitter och skriver. Frugan ropar till mig från ovanvåningen och frågar om det varit en terror attack i Sverige? Hon hade läst något på Instagram. Jag öppnar genast en ny flik, Fria Tider berättar för mig om lastbilen i Nice, Frankrike….

När räcker det? När har vi fått nog av detta? När kommer första stora smällen i Sverige? Det känns onekligen som en tidsfråga. Jag tänker återgå till att skriva om dumma uttalanden nu…uttalanden som ingen behöver stå till svars för, uttalanden som berättar om en politikerklass med ett uppenbart förakt för det egna folket. Politiker som har ett ansvar för våran säkerhet. Politiker som vi, folket har gett detta förtroende. Låt dessa ord sjunka in en stund innan du nu läser vidare…

Ett färkt uttalande nu, denna gång utav våran (dåliga ursäkt till) Justitieminister, Morgan Johansson. Han har uttryckt sitt stöd till Rikspolischefens demokratiförakt. Dan Eliasson har i sin tur tidigare sagt att han skulle avgå om Jimmie Åkesson blev statsminister. Detta tycker visst Johansson är bra, han berömmer uttalandet….vilken jävla sandlåda rent ut sagt. Det är dessa herrar som bestämmer över oss. Det är dom som är kaptener på skutan Sverige.

Utan att överdriva. Det är inte tryggt. Vi är inte trygga med den här sortens verklighetsfrånvända clowner i dessa tider.

Jag skulle kunna fortsätta skriva och citera dumma uttalanden från dessa herrar och andra nästan precis hur länge som helst, detta skulle lätt kunna bli min hittills längsta text….men jag orkar inte mer just nu…

Jag avslutar så här:

Det känns inte tryggt med dessa ledare…

…det är dags för byte av befäl!

Någon som ser till oss Svenskars väl!

 

2 reaktioner på ”Känns det tryggt?

    • Tja, inga frågor är ju för dumma att ställas brukar man säga. Nog är detta frågeställningar värda att åtminstone reflektera över tycker jag…(har för mig att en viss Herr Nietzsche uttryckte detta på ett bra sätt….något om behovet av en omvärdering av alla värden) Nåväl, det är på gränsmarkerna kring filosofin detta kanske..

      Gilla

Kommentera

