Ett svar.

Jag började denna dag med att kika in på fb bland annat. I en av grupperna jag är med i där så ställdes en fråga utav en person som var född i Sverige men med utländsk bakgrund. Frågan lydde helt enkelt vad vi (i gruppen) tyckte om han/hon då han/hon (jag vägrar hen) inte var helt Svensk. (han/hon undrade alltså om vi var rasister).

Alla svar som jag läste var respektfulla och handlade mestadels om religionstillhörighet.

Själv svarade jag på detta sättet:

”Assimillering eller Repatriering, bara att välja. Svenskar och Sverige har rätt att fortsätta att existera, med ett s.k. ”mångkulturellt” (ofta är detta ett kodord för att främja islamisering) samhälle så kommer Svensk kultur och därmed de värderingar vi håller högt att tyna bort och ersättas av de som inte skäms över vilka de är och som inte skäms över sin kultur och sina seder. Med andra ord så kommer vi snart att bo i förorten allesammans. Svenskar, sluta skämmas. Läs på om vår historia och inse att det är något att vara stolta över. Alla som respekterar Sverige och våra seder vår kultur och vår historia och som vill bidraga med något positivt samt vara en del av detta Sverige är välkommna! Oavsett var man råkade födas…..”

Jag tyckte att svaret blev så pass bra att jag väljer att även publicera det här på bloggen.

Det har sagts förr att: ”ett folk utan historia har ingen framtid”, det ligger ett stort mått utav sanning i denna fras tror jag.

Om meningar kan anses ha släktband så är det väl värt att betänka släktskapet till följande korta sentens: ”kunskap är makt”.

 

2 reaktioner på ”Ett svar.

  1. Inrikesminister Ygeman sade att cirka hälften av de 160 tusen som sökte asyl i Sverige förra året förväntades få avslag på ansökan och således repatrieras. Han använde inte ordet repatriera eftersom det låter hårt, utan han sa väl återvända eller något i den stilen.

    Jag tvivlar dock på att så kommer ske. Att repatriera 80 tusen människor är en väldigt stor operation, inte minst logistiskt.

    Men jag är själv för en ökad återvändarpolitik (jag väljer att använda det ordet). Vore jag statsminister skulle jag byta ut cheferna på Migrationsverket. När jag gjort det skulle jag låta de nya cheferna utreda de senaste decenniernas asylansökningar. De som fått asyl på felaktiga grunder utvisas ur landet. Det kommer nog röra sig om flera hundra tusen.

    Med min politik skulle de gigantiska belopp som nu läggs på immigration och integration istället läggas återvändarpolitiken.

    Liked by 1 person

Kommentera

