En yrkesgrupp som smiter sitt ansvar…

Det har varit och är fortsatt mycket skriverier och debatt kring de ökade våldtäkterna, åtminstone i de alternativa medierna. (de andra klarar jag knappt av att läsa längre).

En grupp av yrkesutövare som kommer undan väl lätt från kritik i samanhanget är våra Jurister. Jag läser nu på morgonenom en Eritrean som slipper utvisning för ett brott då det inte bedömts vara tillräckligt grovt. Vad hade han gjort då? Jo, han hade under tortyrliknande former våldtagit en kvinna genom att bl.a. köra upp en näve i kvinnans sköte. Han hade även misshandlat henne med knytnävsslag mot mage, ansikte och nacke så illa att hon drabbats av en förskjutning i kotorna….

Jag känner mig alldeles darrig på handen efter att ha läst….adrenalinpåslaget gör att min puls skjuter iväg. Hjärtat pumpar hårt i bröstet. Det är ilskan. Ilskan över att vi vänligt släpper in dessa människor till vårat land, att de begår avskyvärda vålds och sexualbrott mot värdbefolkningen och att vi inte har förstånd att straffa dom på ett avskräckande sätt så att detta kan få ett slut.

[för att slippa missförstånd vill jag vara tydlig med att när jag skriver ”släpper in dessa människor till vårat land” så syftar jag absolut inte på alla som kommer hit utan jag menar just de som begår dessa brott. De flesta som läser förstår nog detta, men man kan ju inte alltid räkna med att alla ska förstå allt.]

I tingsrätten dömdes denne 26-årige Afrikan till utvisning efter två och ett halvt års fängelse, men se det tyckte Göta hovrätt var på tok för hårt så de satte stopp för utvisningsbeslutet. Man häpnar…samtidigt som en ny våg av ilska sköljer igenom kroppen.

Denna morgon kan jag läsa vidare om hur en 17-årig flicka släpats ut i skogen och blivit gruppvåldtagen av tre pojkar eller män…detta har skett någonstans i Kalmar län i närheten av ett HVB-hem. Jag drar mig till minnes hur tidningarna skrev om ”Svenskarna” som begått en gruppvåldtäkt på en Finlandfärja för ett par år sedan. Dessa ”Svenskar” var ju Somalier. Hur gick det sedan, vad fick de för straff? Jag googlade lite och vad jag kan hitta så blir bara en endaste dömd. En av åtta. De andra sju går fria. Den ende som blir dömd får ett treårigt straff….utan utvisning efteråt. Åklagaren hade inte ens yrkat på utvisning. Ett till fall jag tänker på är våldtäkten begången av invandrare utanför asylhotellet Mälarblick utanför Strängnäs, en och samma stackars kvinna blir våldtagen av två olika sällskap av utländska män….Jag tänker på gruppvåldtäkten på  Fåfängan på Södermalm i Stockholm begången av Marockanska gatubarn som ljög om sin ålder och klarade sig väldigt lindrigt undan en flera timmar lång, brutal gruppvåldtäkt med vidriga våldsinslag som t.ex. knytnävsslag i ansiktet…Jag tänker på alla jävla äcklon som förgriper sig på tjejer i publikhaven på konserter och festivaler. Ett helt nytt fenomen…

Jag tänker på Zara Larsson som så gärna vill låta påskina att detta är något som ”alla män” sysslar med och att problemet bara beror på ”män”. Jag försöker låta bli att känna mig provocerad, för jag pallar inte mer snart. Snart kommer en av de bultande blodfyllda ådrorna som står ut i pannan på mig att skjuta.

Nej, tillbaks på spåret igen, vart var jag. Jo, Juristerna. Mycket fokus har (med all rätt) lagts på mediernas sneda och mörkläggande rapportering kring våldtäktsepidemin som följt migrationskrisen. Men dessa (medierna) vet vi ju har en agenda vid det här laget och vad den går ut på. Men Juristerna, vad är deras agenda? vad har de för ursäkt? Är de bara glada och lyckliga över allt jobb som skapas åt dem i migrationskrisens spår? Vill dom att de dömda ska komma ut så snart som möjligt igen så att de garanteras mera jobb? Har dessa jurister någon som helst likhet med kännande, tänkande och empatiska människor? Eller är de politiskt skolade/påverkade att bara känna sympati för gärningsmännen? (om de är icke.svenskar)

Jag tycker att vi, folket skall sätta större press på Juristerna att dömma utländska våldtäktsmän till längre fängelsestraff med obligatorisk utvisning efter avtjänat straff. (oavsett vilket jävla land de kommer ifrån). Där måste lagen skärpas/ändras. Ofta ljuger ju gärningsman/män om både härkomst och ålder. Det ska inte spela någon roll vart man är ifrån eller hur gammal man är. Är man tillräckligt gammal att våldta då är man banne mig tillräckligt gammal att ta sitt starff också. Och det ska vara hårt…

…det är dags. Det är dags att rikta fokus på Domstolarna och deras förehavanden. Vad hjälper det om Polisen gör ett bra jobb om de fasttagna och bevisligen skyldiga inte får ett kännbart straff? Detta fungerar ju då som en signalpolitik som närmast vrålar ut i megafon att -Kom hit och våldta våra tjejer och kvinnor, vi bryr oss inte! Ni riskerar väldigt låga straff om ens något alls i de fall vi ens lyckas hitta er och ta fast er! Ljug bara lite om ålder och härkomst så går det bra!

Straffskärpning, rejäl sådan. Lagändring kanske också skulle behövas. Det måste ju gå att utvisa dessa monster efter straffet är avtjänat. Vi vill inte ha dom här. Rättare sagt, de har inget här att göra, dom har inget att göra bland normala människor alls. Jag har full förståelse för att det i Frankrike råder lynchstämmning bland folk, för de har också dessa problem. Samma visa i Tyskland. Jag förstår vad han menar, chefen för Franska underrättelsetjänsten när han varnar för inbördeskrig. När en tjej/kvinna blir våldtagen är det inte bara hon som drabbas. Hon har en far eller en make, hon kanske har barn, söner och döttrar som känner ilska och hat. Vänner och bekanta har hon också.

Skärp er ni Jurister.

Ni har ett enormt ansvar ni också.

Det finns andra sätt att få stå till svars än att stå inför ”skranket”, eller är det så att ni saknar samvete? Är ni psykopater hela bunten? Inte?

Bevisa det då och skydda oss, befolkningen från dessa vidriga brott.

Ni har ett ansvar!

Vill ni av folk ses som ”medbrottslingar” eller som beskyddare?

Välj. Det ena valet kan leda till ett bättre samhälle (genom att fungera som en stark signalpolitik)…..och det andra till en fördjupad kris och ett samhälle som aldrig hinner läka, som ständigt håller sitt stora öppna sår blödande…ett samhälle som på lite sikt kan få inbördeskrigsliknande scener. Det är inte ett bra val.

Erat val gör skillnad.

Ni har ett ansvar!

[Ett tillägg: Jag vet att det inte bara är ”värdbefolkningen” dvs Svenskar som blir våldtagna av utlänningar, jag vet också att det inte bara är kvinnor som drabbas. Däremot så uppfattar jag att detta är det stora problemet och att andra konstellationer av offer/gärningsmän i denna typen av brott numer är undantagen. Rätta mig om jag har fel…]

5 reaktioner på ”En yrkesgrupp som smiter sitt ansvar…

  1. Det fiinns bara en lösning. När de inte får rättmätiga straff, får vi helt enkelt söka upp dem. Vi måste banka skiten ur dem.
    Det fiinns ett underbart exempel från Australien. En mormor vars barnbarn hade blivit våldtaget, blev uppsökt av gumman som sköt bort familjelyckan av våldtäktsmannen.
    Tilläggas kan var kommentaren från domaren. Hur ska jag kunna döma henne. Alla ser ju henne som hjälte!?

    Liked by 1 person

  2. Tyvärr har de flesta europeiska länder ej kontrakt med ländarna som invasorerna kommer ifrån. Därför svårt att skicka tillbaka. De borde politikerna jobba på.
    Marocko, Tunisien o Ägypten e glada för varje arbetslös ungdom som ger sig iväg. Då är de ej deras börda att finansiera mera… O tillbaka kommer de ej. De är här problemet ligger. Överbefolkade Afrika, var människoliv ej räknas.

    Liked by 1 person

    • Absolut. Helt riktigt. Tyvärr jobbar våra politiker (tex Wallström) mest med att rasera broar och göra sig till paria i en massa länder vi skulle behöva utlämnings kontrakt med.

      Gilla

Kommentera

