Lösningen är enkel!

Det är banne mig dags nu att vi, folket av Sverige börjar ställa krav på politikerna. Vi måste sätta press på dem om vi vill ha (få tillbaka) ett tryggt samhälle. Förresten, kraven kan utökas till att inte bara gälla Sverige, problemen finns och är utbredda i hela Europa. Vi, Europas folk måste ställa dessa krav på våra politiker. (oavsett vad man tycker om EU. Själv tycker jag att vi kan avveckla kolossen EU om de inte lyckas med att enas om följande punkter).

*1 Sluta bomba och kriga i mellanöstern, låt dom ha sitt eget ”paradis” där nere.
*2 Sätt upp en stor jävla mur runt Europa och släpp inte in någon. (vi kan istället lägga pengar på hjälp på plats, vars behov skulle minska i och med avslutade krig (se * 1.)
*3 Lotsa tillbaks båtarna till den sida av medelhavet de kom ifrån.
*4 Skicka ut alla utländska våldtäktsmän och alla terrorister (islamister och även sympatisörer…alla) oavsett vilket land de kommer ifrån, no pardon.

Voilà! Lots of problems solved. Det skulle gå, det skulle kosta mindre i både människoliv räknat, i mänskligt lidande räknat och räknat i pengar än att fortsätta som idag. det behövs endast politisk insikt och vilja.

Om denna oanspråkliga lilla lista skulle följas till punkt och pricka så råder ingen som helst tvekan om att snart nog skulle alla kvarstående samhällsproblem vara småpotatis. En invändning skulle kunna vara av slaget ”men hur bygger man en mur i egeiska havet då?”. På liknande invändningar kan jag bara svara att människans uppfinningsrikedom och förmåga till problemlösning är inte att underskatta. Allt går, en mur måste inte bestå av betong, det kan också tänkas bestå av minor, patrullbåtar, radarövervakning med insatsberedd militär…etc.

De fyra punkterna här ovanför tar jag ingen copyright på utan de är fria för var och en att kopiera, dela och sprida på bästa sätt. Skicka in dem till våra politiker, berätta för dom att vi kräver detta. Starta namninsamlingar, gör något. Det måste gå! Vi måste försöka!

Som jag ser på det så är denna lista tämligen okontroversiell. Den kan inte anklagas för ”rasism” eller dylikt (ok, Arnstad skulle hitta rasism i den, men förmodligen blev han rätt ensam). Den är tvärpolitisk, d.v.s. oavsett vilket parti man röstar på så skulle man kunna stödja den. Att gå med på dessa krav är endast sunt förnuft som jag ser det. Om den presenterades oförvanskad så är jag helt övertygad om att de allra flesta människor skulle skriva under på den.

Hur mycket mera blod måste rinna längs Europas gator?

När räcker det?

När har vi fått nog?

11 reaktioner på ”Lösningen är enkel!

  1. Saknas att släppa kvinnorna lösa och slippa bära huvudbonad, förbud mot all sådan även inom nunor. kan god känna huvudbonad som visar ansiktet inklusive öronen. Huvudbonad kan bäras av båda könen under vintertid då mens mössa hatt eller sjal som täcker öron.
    Varför vissa öronen? efter som det skall visas i pass och där med kan man identifiera person på bild!

    Gilla

  2. Man får vara försiktig då man kommenterar. Jag är juridiskt ansvarig om jag förstått rätt och kan inte godkänna kommentarer jag misstänker kan falla inom ramen för lagen om ”hets mot folkgrupp” (även om jag i princip skulle hålla med). Lagen används ibland på ett förkastligt sätt för att tysta viss kritik. Tyvärr har vi det att rätta oss efter.

    Gilla

  3. Intressant lista. Samtidig helt logisk, jag har sagt samma sak i flera år. Tyvärr har en del pk översittare anklagat mig för att vara främlingsfientlig. Tja jag är inte mer främlingsfientliga är alla dessa främlingar är till oss svenskar…

    Jag är så trött på att ursäkta mig varje gång jag öppnar munnen ang våra kulturberikare. Hela tiden måste man börja och sluta med ”men jag är inte rassist alltså” MEN dessa främlingar får uttrycka sig hur dem vill om mitt land och mitt folk utan att någon säger emot.

    Man skäms ju för att vara Skandinav

    Liked by 2 people

    • Ja, listan är ju i sig varken nyskapande, innovativ eller speciellt märkvärdig. Den gör förstås heller ingen större nytta genom att cirkla runt bland redan ”frälsta”. Meningen, tanken och förhoppningen var/är att den skall spridas och åtminstone skapa eller ge bränsle till en ytterst nödvändig debatt. Ett folkligt upprop borde genljuda över hela Europa med namninsamlingar och demonstrationer där krav liknande dessa ställs på våra politiker att genomföra…

      Liked by 1 person

  4. Oj. Du ställde en fråga och jag ställer mot frågor. Hur ser du på deklarationen om mänskliga rättigheter, barns rättigheter och miljö avtalet från Paris?

    Gilla

    • Jag antar att du syftar på FN’s deklaration om mänskliga rättigheter. Jag får erkänna att jag inte tidigare hade läst igenom alla 30 artiklar i den. Nu har jag ögnat igenom en del av dom, det är som sagt 30 st artiklar varav flera har flertalet extra punkter under sig. Du får vara mer specifik när du frågar. FN’s barnkonvention innehåller ändå fler, hela 54 st artiklar, jag har inte läst dem alla. Samma sak där, du får vara mer specifik med din fråga. Ungefär samma svar blir det tyvärr även i fallet om miljöavtalet i Paris, jag anser mig inte tillräkligt insatt heller eller tillräkligt kunnig för att svara på det annat än så här; det är bra att miljöproblem tas på allvar och att viljan finns att åtminstone försöka lösa problemen, det finns dock risker att felaktiga beslut fattas om forskningen har fel, det är något vanskligt att förutsäga vad klimatproblemen/förändringarna beror på. Människan eller naturliga fluktuationer? Andra miljöproblem är också viktiga, tex vattenbristen i många länder och biotop-förluster (regnskogsskövling mm) plastproblemen i världshaven och Fukushima-problemet.

      Gilla

      • Emil. Jag är verkligen imponerad av dina ambitioner och intresse och ditt svar. Förlåt men jag borde ha gett bakgrund till min fråga. Jag gör det nu. Namnet Vetenskapliga partiet fångade genast mitt intresse eftersom jag har så många ideer om vilken roll vetenskapen och forskningen borde ha i världen. Jag ställer mig bakom nästan allt som jag har läst på hemsidan men så kommer inlägget om lösningen på Europas/världens problem och då blev det tvärstopp.
        Vad beror den just uppstartade ”globala revolutionen” på? Bristen på jämlikhet och maktbegär är två viktiga orsaker och ett antal mänskliga egenskaper som evolutionen inte kan fixa åt oss på mindre än 1000år. Därför behövs en ny maktordning som ”lätt som en plätt” fixar världen åt oss. Det är det som förenar oss människor som måste styra framtiden, och detta är der tre ”dokument” jag frågade om.
        Här anger jag några punkter som jag tror på om vi vill överleva (obs vetenskapens position)

        -miljöfrågor måste alltid vara överordnade, d vs konsekvenserna i vår miljö kommer först,
        -frågor om mänskliga rättigheter är överordnade alla frågor utom miljö,
        -ekonomiska frågor är underställda såväl miljö som mänskliga rättigheter
        -.alla beslutsfattare måste ha ett friskintyg, eftersom vi inte kan kosta på oss fler psykopater som ledare
        (vem vill förresten göra en flygresa om man inte vet att piloten är frisk?)
        – politiska beslutsfattare måste till största den bestå av oberoende forskare. (Enligt prövningar)
        -”världsregeringen” ska ha absolut makt över nationella beslutsfattare som inte styr enligt
        prioriteringsordningen, miljö, mänskliga rättigheter och ekonomi
        – enskilda länders suveränitet över sina territorier eller medborgarnas väl och ve upphör vid avsteg från prioriteringordningen och det kan bli fråga om tvångsförvaltning

        Många människor tror på allvar att frivillighet är en framkomlig väg, men det är bara en myt.

        Liked by 1 person

      • Intressanta tankar…och kanske en beskrivning på hur världen skulle kunna styras långt in i framtiden eller om vi bodde i den”bästa av världar”. Det du beskriver låter förvisso som en utopi, jag har inget emot sådana. Det är ju bra och nödvändigt med mål och visioner. På denna blogg blir det för det mesta att jag skriver om de mest akuta och allvarliga problem som samhället har (enligt min synvinkel). Ett stort problem som jag inte skrivit speciellt mycket om ännu (ingenting t.o.m.) är miljöproblemen. Det är mycket vi måste få bukt med vi människor.

        Gilla

  5. Bra Ryggraden!
    Är urled på alla milda termer av typ utvisa, skicka ut, etc. etc. på olika webbar om hur det pågående och tilltagande våldet & eländet mot oss skall lösas. Sanering krävs av 100.000 tals. Stopp för allt dalt! Grövsta våld måste till för att det skall gå anser jag. Sanera även dem som är skyldiga!
    / Ursinnig pensionär

    Gilla

  6. Nu tror du du har gnuggat geniknölarna ordentligt eller? De som drar i trådarna vill inte att det ska vara bra så dina snillrika förslag hjälper inte ett piss. Det skulle inte blivit som det är om inte personr med mycket makt ville det.

    Gilla

    • Oj, det var till att vara pessimistisk. Är det bättre om vi alla lägger oss ner och dör menar du? Jag menar tvärtom, att man som ensam privatperson inte kan göra mycket hindrar inte att man i alla fall gör litet. Mer optimism och jävlaranamma är vad vi behöver, inte fler åsnan Ior som bara jämmrar sig. Uppryckning! Kan/vill man inte bidra positivt så kan man åtminstone låta bli att förstärka det negativa, det behövs inte mer av den varan, tack.

      Gilla

Kommentera

