Besinning.

Här om kvällen läste jag om terrordådet i München….det stod att man misstänkte att det var kopplat till högerextremism, bl.a. p.g.a. datumet, årsdagen av utöya massakern. Dagen efter kunde jag andas ut, det var tack och lov inte ett dåd av ”högerextremister”. Inte för att det spelar någon som helst roll för de döda och lemlästade vad gärningsmannen hade för agenda, men roll spelar det förstås på andra sätt. Tänk dig själv rubrikerna, tänk dig mediernas frosseri och skadeglädje….jag ber om att få slippa detta. Jag bävar för liknande scener och rubriker. (självklart även för offrens skull, alla terrordåd är vidriga och slår blint. Alla former av brutalt våld mot civila och oskyldiga är naturligtvis förkastligt och förhatligt oavsett avsändare.)

Det är dock inte helt otänkbart att något händer snart. Det finns grupperingar som vill att saker och ting ska eskalera. Att det skall bli våldsamt. Dessa grupperingar finns på båda sidor och på fler än två. Vi har extrem höger, vi har extrem vänster och vi har extrema islamister.

Vilka har då att vinna på att det urartar? Just det. Motståndarna.

Oavsett gärningsmännens/mannens/kvinnans ID så har endast den andra sidan, den motsatta, att vinna på att terrordåd och våldsdåd utföres. Alltid. Det finns inga vinnare i detta ”spel”. Verkligen inte. Det finns endast förlorare.(visst, rent matematiskt så kanske sossarna i Norge fick fler röster pga det hemska på Utöya och visst fick/får Front National i Frankrike fler röster för varje terrorattack som sker i Frankrike. Men rent mänskligt, skall vi verkligen tala om vinster här? Är det etiskt förvarbart? Mitt svar: Nej! Aldrig! Vi vanliga tänkande och kännande människor får aldrig ge terrorister rätt eller ens ge dom en poäng för endast då har de vunnit, då rättfärdigar vi ju deras vidriga dåd. Vi blir då medskyldiga.)

Allt vi har att göra nu är att bida vår tid. Att ”jobba på” som vanligt. Att fortsätta sprida information. Den sida vi (jag) kan sägas företräda, den som vill ha en kraftigt minskad invandring och som ser det nödvändiga med en stor repatriering. Vi som ser faran i islamiseringen, vi kommer att få rätt. Helt enkelt för att all fakta och alla siffror visar på att vi har just det. Rätt.

Rent ekonomiskt så kommer detta bli totalt omöjligt att dölja. Konsekvenserna kommer att hinna i fatt verkligheten även för ”löfvenisterna” och ”arnstad-isterna”. Jag är verkligen inte avundsjuk på dem. Verkligheten har hunnit ikapp dem även på andra håll, de är t.o.m ifrånsprungna flera ggr om. Ta bara det här med alla våldtäkter. Sanningen har läckt ut. Alla vet att gruppvåldtäkter och ”taharrush” liknande företeelser inte är något inhemskt.

Det tråkiga och hemska är att även vi andra, vi oskyldiga får leva med följderna av idiotiska beslut. Vi får leva under överskådlig tid med följderna av Reinfelds överrenskommelse med Miljöpartiet. Vi blir också drabbade av att vården går på knäna, att skolorna blir sämre på alla upptänkliga vis, att man inte kan gå trygg, att skatterna ökar och att pensionerna och pensionsprognosen minskar för varje år. Med mer, med mer…

…fördelen är att vi är förberedda. Vi är åtminstone mentalt förberedda på detta. Vi vet vad allt detta kan innebära och den som är smart ser till att vidtaga nödvändiga åtgärder. De som lever i förnekelse är också de som kommer att få det svårast när skiten når fläkten. När allt krackellerar så att säga…

…för brista kommer det att göra. Var då nöjda med att vi/ni har insikt. Se till att förbereda dig på svårigheter (läs: tänk dig domedagsscenarion, tänk ”american preppers”, bättre att förekomma än förekommas som det heter). I bästa fall har jag/vi fel, i det fallet så klarar vi oss lindrigt undan, i värsta fall får jag/vi rätt och då klarar vi oss åtminstone bättre än den aningslöse…

Keep calm and carry on!

[Det finns dom som fnyser åt vad de kallar för ”tangentbordskrigare”. D.v.s. de som liksom jag främst använder sig av ord , skrivna sådana företrädelsevis. Senast igår fick jag ett ”påhopp” från en person på facebook som menade att jag endast hade en stor och glappande käft. Min fråga till Er som tycker så är då: Vad annat har vi för val? Vad är alternativet? Antingen försöker man så länge det bara går att förändra på demokratisk väg, alltså med hjälp av ord och skulle det skita sig så vill åtminstone inte jag vara på den sidan som tar till våld som metod. Jag vet att saker kan hända, jag vet att det i förlängningen t.o.m. kan eskalera till inbördeskrig, ja även i Sverige. Självklart så fattar jag det. Men jag välkommnar det inte och jag hoppas inte på det. Jag vill ha en fredlig, sansad och bra lösning på våra problem. Om jag inte ville det så skulle jag göra annat än att skriva. Ett tips till alla som är otåliga och vill att ”något ska hända”,  tänk ett steg till innan du ber om eller hoppas på för mycket….Hjälp till att sprida information och att organisera vettiga saker istället för att kritisera ”tangentbordskrigare”. Själv hoppas jag innerligt att ”striden” kommer att vinnas av just tangentbordskrigare. Med ord.]

2 reaktioner på ”Besinning.

  1. Håller med dig om att vi måste ta striden vid tangentbordet! Den glappande käften glappar nog mest hos de som vägrar se sanningen i vitögat. Jag har senast idag fått bevis på att vi skrivbordskrigare gör nytta. Så länge som vi skriver eftertänksamt och nyanserat så tror jag att vi kan ingjuta mod i andra människor och vi kan ge dem argumenten som de själv saknar.

    Liked by 1 person

    • Ja. Det finns liksom inga alternativ. Förpubertal våldsromantik hjälper föga. Tyvärr kan det ju bli så ändå till slut, att våldet når ända fram till våra dörrar eller in i våra hem. Vi ska inte vara naiva, vi måste vidtaga förberedelser…självförvar är som sagt det enda våld som godkänns i ”min värld”. Ett bra initiativ är annars Soldiers of Odin tycker jag, dom verkar ha en vettig organisation det lilla jag sett och läst om dom. Nattväktare/vandrare kan vi inte få för många av i dessa dagar…

      Gilla

Kommentera

