Skilda världar…

Efter att denna morgon ha ögnat igenom olika nyhetskällor på nätet så fick jag snabbt inspiration att skriva ned mina reflektioner över dessa. Idén har funnits ett längre tag men idag blev det extremt tydligt, t.o.m. övertydligt att det ligger en stor portion sanning i det jag nu vill skriva om.

Läser man i Aftonbladet eller liknande, d.v.s. gammal etablerad media så står det inte alls mycket om all djävulskap som faktiskt sker. Det som drabbar och riskerar drabba dig och mig, vanligt folk. Inte bara det extrema, dödliga terrorvåldet utan även rapporteringen kring alla våldtäkter och gruppvåldtäkter och inte minst alla fall av våld och misshandel. Man får känslan av att det mesta tuffar på ”som vanligt”.

Sedan läser man i det som numera oftast går under samlingsnamnet ”alternativmedia”. Där låter det som om ett krig inte bara står för dörren utan att det liksom redan brutit ut nästan… Där skrivs det om alla dessa terrordåd, där berättas om alla våldtäkter och gruppvåldtäkter som verkligen har blivit vardagsmat.

Alla dessa jävla våldtäkter.

Detta är något som verkligen riskerar att drabba dig och mig. Långt större risk att någon eller några inom bekantskapskretsen eller närområdet ska råka ut för detta vidriga våld (än att bli knivmördad eller sprängd i luften)….om man ska tro det som skrivs. När man sedan läser både lite här och där att polisen ”inte ville att detta skulle komma ut”, då lägger i alla fall jag ihop ett och ett och misstänker att det man läser om, det som rapporteras kanske bara är en bråkdel av allt skit som sker.

Är det fler än jag som har en stark känsla av att något slags direktiv gått ut till medierna såväl som inom polisen att lägga locket på? Att det ska tystas mer än vanligt nu p.g.a. att detta eskalerat något oerhört mycket i sommar. Att det verkligen är utom all kontroll snart?

Jag kan ha fel. Eller så har jag rätt. Eller så ligger sanningen någonstans mitt emellan som så ofta är fallet. Jag vet ju faktiskt inte…

…men känslan jag har, den är stark. Någon slags ”organiserad” eller ”orkestrerad” mörkläggning är det. För även om man får känslan av att dessa nyheter (mainstream vs. alternativa) kommer från två olika världar eller kanske tidsepoker så är detta inte fallet.

Vi lever inte i skilda världar.

Det är en illusion.

Vem/vilka är illusionisterna?

[Om vi antar att alternativmedierna har rätt och att extremt många våldtäkter och gruppvåldtäkter begås av utlänningar och att offren nästan uteslutande är Svenskor är det inte då läge att klassa detta slaget av våld som regelrätta krigshandlingar snart. Vi (västvärlden) är ju i krig emot daesh eller is heter det ju, ett väldigt vanligt vapen i krig är ju faktiskt våldtäkt. Så har det alltid varit i alla krig överallt. Alltid. No exeptions. Jag lägger ihop ett och ett nu och jag får det till två….jag kan ju ha fel.]

2 reaktioner på ”Skilda världar…

  1. Det är islam som vi krigar emot. Det kommande kalifatet. Inte ISIS eller DAESH.

    Islams plan är att erövra väst ett sköte i taget, en halshuggen präst i taget. Sedan ibland får man köra litet lastbil på strandpromenaden i Nice.

    Samma metoder används när Spanien och Portugal erövrades från 700-talet och framåt.

    Liked by 1 person

    • Ja, ju mer man läser om denna ”religion” desto mer inser man att så är fallet. Detta erkänns dock inte. Troligtvis av flera skäl, ett av dem är nog att de politiskt korrekta inte vill erkänna detta ens för sig själva trots att de förstår bättre. Det passar liksom inte in i deras världsbild, de vill inte att världen ska se ut och fungera på detta sätt och blundar de tillräckligt hårt så inbillar de sig att det räcker.

      Gilla

Kommentera

