Självständighet vs. hjärntvätt.

Barn är oskyldiga. Barn har ingen skuld till hur situationen är i Sverige, eller någon annanstans för den delen. Barn är för den skull inte helt dumma i huvudet. En del barns föräldrar är dumma i huvudet….men inte alla.

Det har hänt att något av barnen kommit hem från skolan och berättat vad fröken sagt om Jimmie Åkesson, eller om Sverigedemokraterna. Att de är onda och att de är rasister. Det har hänt att en färgad klasskamrat på fullt allvar sagt att ”hoppas verkligen inte att Sverigedemokraterna vinner för då kommer de att sätta alla utlänningar och färgade som mig och min familj i koncetrationsläger”. Tror föräldrarna på detta? Det är inte omöjligt att man som utlänning får det intrycket om man bara läser och hör på de vanliga reguljära nyheterna. Om de dessutom tittar på ”lilla aktuellt” kanske tillsammans med sina barn, ja då förstår jag. Där sker nämligen hjärntvätt deluxe. Ett avskyvärt program. Men en Svensk fröken, en utbildad lärare borde veta bättre.

Nyligen uttryckte sig en vän till ett av barnen såhär ”undrar varför människor solar på sommaren för att bli bruna när de samtidigt inte gillar folk som är bruna?”. Jag känner föräldrarna. De borde veta bättre än att låta sina barn gå runt och ha frågor som dessa i huvudet. Visst finns det folk som är rasister och som inte ”gillar bruna” men de är inte i majoritet. Det är inte det som debatten i samhället handlar om, det är inte migranternas hudfärg som är problemet. Det handlar om kulturella skillnader och det är även en samhällsekonomisk fråga… (och betydligt mer än så förstås tex. en jävla eskalering utav våldtäkter och gruppvåldtäkter , men återigen hudfärgen är inte en grej i Sverige 2016)

Jag vet inte hur vänsterorienterade (eller rättare sagt bara pk-människor) uppfostrar och talar med sina barn, men det verkar som att det ofta inte talas alls eller att det på något sätt hjärntvättas. De får även god hjälp i skolan och utav samhället i övrigt tex via barnprogrammen som väldigt ofta är politiska.

Själv vill jag gärna att mina barn ska tänka själva. Jag försöker så gott jag kan förklara att ”så här tycker jag därför att…”….”men det finns dom som ser det så här därför att de tycker istället att…” Jag vill inte att de ska tro eller tycka att alla som inte tycker som pappa är onda människor. Däremot har jag nästan känt mig tvungen att förklara att jag inte alls är en dålig eller ond människa för att jag röstade (och förmodligen kommer att göra igen nästa gång) på SD.

Nu till något positivt. Nästan en ”solskenshistoria” (fastän samtidigt en helt omärklig ”icke-historia”). En liten, liten anekdot bara…

Alla barn blir ju inte påtvingade saker som politik eller religion tex. av sina föräldrar. Igår var jag och handlade med mina barn, vi tittade efter snorklar och cykloper i leksakshyllan. In i affären kommer ett av allt att döma muslimskt par. Frun är täckt med slöja, mannen ser rätt bister ut som oftast är fallet. Jag ser att de kommer närmare mig och mina barn, jag vet att jag är på gränsen till hysteriskt fjantig måhända, men efter alla jävla terrordåd så blir man banne mig nojjig och mina barns säkerhet är inget som jag tar lätt på. Jag känner obehaget när de kommer allt närmare och tankarna snurrar lite granna..

Men så plötsligt dyker en tjej upp bredvid det muslimska paret som jag tydligen inte lagt märke till när hon kom in i affären. Hon är i tonåren, kanske 13-14 bast. Hon är något sminkad och bär ett svart plommonstop på huvudet med hår som går ner till axlarna, en tuff tjej, ser lite ut som en punkare. Klockren Svenska talar hon utan brytning. Detta verkar vara det muslimska parets dotter.

Jag blir så förvånad, men samtidigt så innerligt glad. Glad för att föräldrarna inte tvingat på sin dotter en hårtäckande huvudduk. Glad för att de trots sin egen (förmodar jag) religiösa övertygelse låter flickan, sin dotter, välja sin egen väg. Jag kanske drar för många växlar av det jag såg. Jag kanske har fel. Det kanske inte var deras dotter. Jag vet ju faktiskt inte säkert…men, men.

Jag blev glad och det ingav mig en gnutta hopp. Jag tänker fortsätta att tro att det var deras dotter för att det gör mig glad.

2 reaktioner på ”Självständighet vs. hjärntvätt.

    • Visst, men där ”hemma i arabien” så finns ingen opinion varken hos deras politiker eller i deras medier eller hos befolkningen som driver på några som helst rättigheter för någon att få använda stringtrosor…inte som jag någonsin hört talas om i vart fall. De som skulle våga sig på att föreslå dylika rättigheter riskerar förmodligen att bli ett huvud kortare.

      Liked by 1 person

Kommentera

