Förberedelser.

Jag har möblerat om litegranna här på min blogg idag. Bland annat så har jag lagt till en ny kategori i min länklista, längst ned här till höger (sidopanelen) så finner ni kategorin ”Förberedelser & Överlevnad”.

En kategori med ämnen som jag länge funnit intressanta. Tyvärr tror jag att kunskaperna som ryms där blir mer och mer aktuella och att tillgodogöra sig information kring ”förberedelser”, det som kallas ”prepping” kan bli en fråga om att vara eller icke vara. Utan att försöka låta som en domedagsprofet…men som man säger på ren engelska: better safe than sorry.

Mina ambitioner (en av dom iaf) med denna blogg är/har varit att på något litet sätt försöka att dra mitt lilla strå till stacken i försöken att påverka samhället till det bättre. Det är något bra. Det är inget fel i det. Men som det känns så finns chansen att jag och andra som vill att Sverige skall återgå till att bli ett tryggt land som det var när vi växte upp (eller t.o.m som det var när våra föräldrar växte upp) misslyckas. Man vinner inget på att vara naiv. Bevisen för det är i dagarna uppenbara.

Det är åtminstone en lång väg tillbaka (om en väg ”tillbaka” ens är möjlig) Den kommer att bli krokig vilken riktning den än tar. Starka är de krafter ännu som vill att vi alla skall fortsätta sticka huvudet i sanden och inte låtsas om de stora problemen. Dom vill inte att den stora massan, folket, ska få en objektiv information kring orsakerna bakom de ökade problemen. Budskap (mantran) som ”Sverige har aldrig varit tryggare”, ”det är ett mans-problem inte en fråga om kulturskillnader” hamras in medvetet utav mainstream media med ett hopp om att det skall få folk att ”sitta stilla i båten”…..alltmedans vi andra hävdar att isberget närmar sig, att det är enormt mycket större under vattenytan än den bit vi ser sticka upp. Att vi är på väg mot det i full fart och måste byta kurs, eller åtminstone bromsa kraftigt, helst slå i backen med full kraft. Vissa hävdar att vi redan krockat och att båten tar in vatten för fullt, att det inte hjälper hur mycket vi än vill att länspumparna ska klara av det…

…folk vet inte vad de ska tro. För att säga sig veta något, det är jävligt svårt. Med en media som desinformerar folket och som själva hävdar att det är andra som står för desinformationen. Till syvende och sist blir det en fråga om att vi alla, var och en själva får bedömma vem/vilka man skall lita på…

…jag vet vad jag tror. Jag vet vem jag litar mest på. Mig själv. Mitt eget omdöme…

…och det säger mig att det är en jävligt god idé att fylla förråden. Att vara förberedd på sämre tider. Hur illa det blir, det vet ingen. Att det kan gå käpprätt åt helvete, det är fler och fler samstämmiga om.

Kommentera

