Trött.. Avtrubbad…..Less…

Idag känner jag mig ovanligt trött och less på allt elände. Man läser lite rubriker i nyheterna som vanligt på morgonen drickandes sitt morgonkaffe. Man reagerar knappt på all skit längre, man blir inte förvånad. Man förväntar sig våldtäkter, överfall, mord, bilbränder och lite terrorattacker…man har trubbats av. Det har verkligen blivit vardag nu.

Framtiden är här. Den som man var rädd för skulle bli resultatet av våra politikers dröm om ett ”mångkulturellt samhälle”. Nu är det besannat, vi har fått ett mångkulturellt samhälle. Det blev som befarat, det gick extremt mycket fortare bara…

Ibland får man lite hopp. Hopp om att våra makthavare ändå ska komma till insikt. Ibland häpnar man över att någon politiker (eller någon känd skribent) faktiskt sent om sider verkar ha förstått varåt det barkar och kommer ut som ”systemkritiker”, nästa dag är det som om inget hänt. Då fortsätts det med att glorifiera den Svenska humanitära stormakten. Då fortsätter man att kritisera den som har fräckheten att tala om Svenska värderingar. Det är fel, fult och ”vulgo-nationalistiskt” heter det.

Svenskar är för jävla fega (generellt sett). Där har vi ett stort problem. Man är sååååå jävla rädd att inte tycka som ”alla andra” (rättare sagt som man tror att alla andra tycker). Detta är givetvis något som avspeglas hos såväl våra makthavare, våra journalister och våra kändisar. Ibland är någon lite tuff och visar sig ha skinn på näsan och civilkurage bara för att nästa dag bli mobbad i media av samtliga skribenter och skitjournalister likt hönsen som plötsligt får för sig att gemensamt ge sig på en i gruppen och göra denne till hackkykling. Nästa dag följer vanligtvis någon form av offentlig avbön, den drabbade (hackkycklingen) försäkrar oss läsare och lyssnare att han/hon inte citerades korrekt eller att han/hon inte menade vad han/hon sagt, kanske skyller på en dålig dag eller tillfällig svacka. Någon kanske känner sig tvungen att redogöra vad han/hon tidigare röstat på och känner sig sprickfärdig av stolthet över att klappa sig för bröstet medans han/hon deklarerar att han/hon absolut aldrig skulle sjunka så lågt att han/hon röstade på SD…

…ungefär så brukar det se ut. Det finns undantag. Absolut så finns det undantag. Jag nämner inga namn, men undantagen förtjänar all heder. Jag vet ett par stycken åtminstone. Dessa personer får ju sin karriär förstörd. Oftast. Visst finns det även folk kvar som stödjer dom efteråt, men de har offrat en karriär ändå…

…jag vet inte vad jag vill ha sagt idag egentligen. Den här texten blev ganska spretig. Ofta blir mina texter lite spretiga. Ungefär som mina tankar antar jag, dom är ofta (alltid) spretiga dom också…

…jo, jag började ju med att skriva om hur led jag var på att läsa om allt elände, att ständigt läsa nyheter om all skit. Att man blir avtrubbad. Det är inte bra. Jag har ofta funderat kring vad alla dessa negativa nyheter gör för nytta. För mig? Jag behöver inte mer information egentligen. Jag visste redan (ok, jag trodde bara då, nu vet jag) för flera år sedan hur vårat samhälle skulle påverkas av en massinvandring av mestadels unga män ifrån MENA länder. Jag behöver fan i mig ingen vidare upplysning.

Därför tänker jag nu att försöka stänga av ett tag. Jag skall försöka att strunta i nyheter ett tag, jag vill inte bli mer avtrubbad. Jag vill inte veta av mer skit på ett tag, jag vill ha ”semester” från eländet. Jag ska försöka.

Jag ska försöka läka. Det känns som om själen tar skada av allt negativt. Jag orkar inte med mera skit nu. Det får vara bra på ett tag. Kanske tar jag även en paus i mitt skrivande, kanske väljer jag att skriva om något annat ett tag. Något positivt…

…jag vet inte. Vi får se.

Sköt om er och njut av sommaren och livet….och var rädd om er själva.

Kommentera

