Järnet kallnar.

Med så dåliga politiker vi begåvats med (valt själva) i regeringen och i riksdagen (inte alla förstås, men den sämre sorten är ju i klar majoritet) så kan man kanske tycka ett EU medlemskap inte gör så mycket varken till eller ifrån. Givetvis förstår jag den sortens tankebanor. Men om vi går framåt ett par år i tiden då, vi leker med tanken att Sverigedemokraterna blir riktigt stora efter nästa val, alla gånger att de kommer över 30%, då tycker jag inte att jag sticker ut hakan ens. Om vi då får en parlamentarisk situation där SD antingen bildar regering tillsammans med parti x eller om de hamnar i opposition och där har en tung vågmästarroll och kan utöva starkt inflytande på så vis skall jag inte spekulera i för mycket.

Men vi utgår från att de hamnar i en väldigt stark ställning med stort inflytande, det är ofrånkommligt som det ser ut. Om de då bromsas och hindras från att bedriva en bra politik pga en massa lagar, regler och direktiv från EU, vad hjälper det då att vi har vettiga politiker i våran riksdag? Vem vet vad EU planerar att besluta om framöver? Det är totalt bortom all kontroll och inflytande från oss Svenskar oavsett vad man försöker tuta i folk via propagandakanalerna som våra medier degraderats till att bli.

Detta kan förstås hävdas och pekas på oavsett vilka politiker just du vill se i den Svenska riksdagen eller i regeringen. Det spelar egentligen inte alls någon roll vilken partifärg du har, att jag målade upp en bild av SD som de stora vinnarna beror på att det är just de som jag anser har den för Sverige bästa politiken. Men oavsett vilket parti man föredrar så ligger ju stoppklossen EU i vägen för viktiga beslut. Vårat medlemskap är dessutom inskrivet i grundlagen. Detta var icke fallet med Storbrittanien. Därmed krävs inte mindre än två riksdagsomröstningar för att vi ska kunna gå ur. Detta borde dock inte vara några större problem i sig bara vi, folket ser till att rösta in vettiga politiker till riksdagen. Piece of cake, eller hur 😉

Märkligt tyst blev det i medierna förresten kring alla rapporteringar kring EU frågor efter detta med BREXIT. Märkligt tyst sedan de initialt efter omröstningen dumförklarat folk och grämt sig att ”idioterna” röstat fel. Undrar hur det blir efter att Trump vinner presidentvalet i höst, kommer våra fina statskontrollerade (eller ska det vara statskontrollerande?) medier att kalla hem sina korrespondenter i protest? Haha, inget skulle förvåna längre…

Jag misstänker att motståndet till ett fortsatt EU medlemskap är tämligen stort och att det växer så det knakar, detta motstånd. Både i Sverige och i övriga Europa. Jag är helt övertygad om att alla ”undersökningar” och polls angående detta som visas upp i våra mainstream-medier på något vis är ”preppade”. Jag tror att man fuskar på något sätt när man gör dessa mätningar. Gång på gång slår de ju fel. Dom är endast en spegling av medias egna önskedrömmar. Minns ni innan BREXIT, nästan samtliga mätningar som visades upp i Sverige visade på ett övertag för ”BREMAIN” sidan. Så är dessa ”undersökningar” att betrakta mer som deras önsketänkande? Försöker de att manipulera fram ett visst resultat? Minns ni senaste riksdagsvalet, opinionsinstitutens mätningar gick bet på åtskilliga procent när det gällde SD, i vissa fall slog det fel med nästan fem procentenheter.Enligt  Novus, SCB och Skop’s mätningar låg stödet för SD på 8,1%, 8,1% respektive 8,0% som vi vet med facit i hand så fick de stöd av 12,86% av väljarkåren.

Nej, jag litar inte mycket på dessa väljarundersökningar längre. Inte mycket alls.

När de hävdar att stödet för EU är stort i Sverige då är jag väldigt skeptisk. Jag tror tvärtom att stödet för ett utträde aldrig varit större, jag gissar vidare på att deras taktik nu är att försöka tiga ihjäl motståndet. Att helt enkelt försöka få oss att glömma BREXIT….

…kommer det att lyckas då? Ja, i dessa dagar då man kan se vuxna människor fullt upptagna och med en gamliknande nacke titta ned i sina små skärmar och jaga animerade Japanska seriefigurer….kanske är det så.

Nog får man den där ”walking dead” känslan allt oftare…

Men, trots detta, jag tycker att det är dags sedan länge. Tiden är mogen. Järnet skall smidas när det är som varmast….nu kallnar det bara…

En SWEXIT kampanj borde vara igång redan!

Eller har jag missat något?

Varför händer inget? Varför går allt så jävla trögt och långsamt här för?

[Har jag fel? Har jag rätt? Kommentera gärna och säg din mening. Allt som skrivs och bedöms som lagligt att publicera kommer jag att godkänna.]

Kommentera

