Verklighetens bångstyrighet.

Efter att ha läst dagens nyheter (inte DN) på några olika nättidningar och känt efter om det finns något jag vill skriva om så känner jag mest en slags ”mättnad”. En känsla av att nu räcker det banne mig. Denna känsla infinner sig allt oftare.

Jag har fått läsa om att sossarna nu föreslår ett tiggeriförbud. Ett förslag som SD kom med långt tidigare. Då blev de öppet föraktade och bespottade av bl.a. just sossarna och förslaget förkastades som ”främlingsfientligt” och ”rasistiskt”. Man kastade ur sig meningar i stil med att man inte kan utrota fattigdom med förbud osv.

Har sossarna plötsligt börjat inse att verkligheten vägrar att anpassa sig till deras utopier? Man vet inte riktigt vad man ska tro. Förmodligen har det mer att göra med att opinionsundersökningar visar att långt fler Svenskar stöder ett tiggeriförbud idag än för något år sedan. Detta utspel är då att betrakta som ren och skär skadereglering. Ett panikartat försök att stoppa väljarflykten.

Efter att ha skummat igenom några av mainstream-mediernas artiklar om saken kan jag konstatera att jag inte kan se några direkta anklagelser om populism. Märkligt. Det verkar vara på det viset att populism endast är något som ”främlingsfientliga” partier och krafter kan göra sig skyldiga till. Eller att det endast är då, när dessa ”mörka krafter” använder sig av populism som det är något att förakta.

I nyhetsflödet kan man vidare läsa att anmälningarna om sexuella ofredanden på någon festival fortsätter att strömma in. På två dagar har 17 anmälningar kommit in. Hittills. Efterspelet i media kan jag redan berätta om. Man kommer att fokusera på den enda gemensamma nämnaren man påstår sig hitta. Att förövarna är pojkar/män. Att dra slutsatser av deras härkomst eller ens nämna andra gemensamma nämnare än detta kommer fortsatt att vara tabu och ajabaja. Man vill inte gynna främlingsfientliga krafter som det heter.

Detta är långt viktigare än att få bukt med problemen som uppstår när verkligheten inte ser ut som våra politiskt korrekta proffstyckare vill att den ska.

En jäkla massa annat strunt kan man läsa om också. Hur man går ner i vikt. Bästa recepten på ditten och datten. Hur man upptäcker att partnern är otrogen eller kanske om hur du bäst tillfredställer henne eller honom i sängen.

Man kan läsa oroliga artiklar om att den s.k. ”pressdöden” hotar många tidningar. Speciellt regional media.

Man får läsa att det finns en ”mobb” på internet som är ett hot mot demokratin.

Jag vet exakt vad de menar med detta. Jag är troligtvis själv en del av denna ”mobb”. Detta är inget annat än ytterligare ett skällsord att använda mot alla oss som upptäckt att medierna inte kan hålla sig till sanningen. Att de faktiskt fungerar mer som ett väloljat och tight sammansvetsat propagandamaskineri än som objektiva nyhetsförmedlare. Nu är de livrädda. De är rädda för att allt fler människor har börjat att inse detta.

Verkligheten kommer allt närmare.

Den följer inte de politiskt korrekta proffstyckarnas regler.

Den är bångstyrig. Den tränger sig på….

….den hotar deras värld.

Verkligheten.

[Jag vill länka till en text jag läste på nyheteridag.se skriven utav Chang Frick. Denna artikel var det nog som inspirerade mig mest idag att skriva texten här ovanför. Jag tycker att det är klockrent skrivet av herr Frick. läs den här: http://nyheteridag.se/jag-pratar-garna-med-oisin-cantwell-om-hans-fascistiska-resonemang/ ]

Kommentera

