Cash is king!

Hur länge sedan var det du hanterade en sedel? Hur ofta  håller du i och ser de pengar du använder att betala med? Kanske har du använt kontanter någon gång denna sommar, men om vi inte nyligen fått nya sedlar så hade förmodligen många fler av oss inte hållt i pengar på bra länge…

Vi går ju mot ett ”kontantlöst samhälle” heter det, ungefär som om det var en ofrånkomlig konsekvens av själva tidens gång. Att motsatsen, ha kvar kontanterna, skulle på något sätt vara oförenligt med ett modernt samhälle. Denna ”revolution” pågår i det tysta, bakom ryggen på oss. Utan att de flesta av oss vet om det eller ens reflekterat något djupare på vad det verkligen innebär.

Jag ber nu dig som läser att själv försöka fundera på alla aspekter kring detta och vad konsekvenserna av ett helt kontantlöst samhälle riskerar att bli.

Jag menar att om man redan nu känner sig som en ”slav” i maskineriet, eller anser/inser att det åtminstone är många som känner på detta sätt, om man anser (inser) att bankerna har (för) stor makt redan nu, lugn, det är inget mot vad som komma skall. Då, när de avskaffat kontanterna helt och hållet kan de på riktigt fullfölja sin vision om en förslavad mänsklighet.

Behöver du mer kött på benen för att ta ställning i frågan? Googla för all del. Tro mig, denna fråga är av enormt stor betydelse. En av anledningarna till att vi nu med rekordfart håller på att förlora kontanterna är också att staten ”sponsrar” denna utveckling. Varför då? En av anledningarna är förstås att de vill minska/minimera den svarta marknaden, m.a.o så vill de inte att en enda jävel ska kunna slippa ifrån att skatta för varenda liten sketen krona. De är giriga. Det är klart att de behöver och kommer att behöva suga ut ifrån oss vartenda öre om de fortsättningsvis ska kunna föra en sådan generös ”migrationspolitik” bl.a. Detta är en av anledningarna som jag kan se i vart fall. Det finns ytterligare fler och än mörkare anledningar för dem att driva utvecklingen åt detta håll. Mitt tips, läs på. Googla.

Vad ska vi göra åt detta då? Kan man ens göra något åt det? Som alltid är mitt svar:Ja. Men vi måste agera innan det är för sent. Försvinner verkligen kontanterna helt då är det nog jäkligt lurigt att någonsin få dem tillbaks. När så skett, ja då är vi verkligen reducerade till en slags slavar allihopa.

Till att börja med, använd kontanter. Jag själv skall börja redan idag. Jag skall ta ut ett gäng sedlar och ha i plånboken. Jag skall gå tillbaka och börja betala med cash när jag handlar mat och annat. Det är av yttersta vikt att vi börjar att använda våra kontanter i större utsträckning. Se det som en form av aktivism, se det som att du är en rebell. Vi små, vanliga människor mot de stora, rika och giriga bankjättarna och staten som vill förslava dig och mig. Det blir betydligt svårare för dem att motivera ett slutligt borttagande av kontanterna om de fortfarande används i stor utsträckning. Så gör som jag och börja använd dem igen! Vill du göra mer? Gå med i kontantupproret! Sprid denna text och/eller andra (och kanske bättre?) på sociala medier! Gå med i facebook grupper! Det finns förstås ännu mer att göra för den som vill aktivera sig i denna fråga. Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränserna.

Kontantupproret

100_1189

3 reaktioner på ”Cash is king!

Kommentera

