Normalisering på väg?

Det borde nu stå alltmera klart för de flesta av Sveriges medborgare vilken slags politik som ”etablissemanget” förespråkar och vilka krafter detta etablissemang företräder. Det borde vara solklart att de inte har Sveriges bästa eller Svenska folkets bästa för sina ögon. Allt de gör och säger pekar på det. Allt. De som inte sett eller förstått detta vid det här laget är antingen något svagbegåvade eller så har de samma destruktiva agenda….eller är det en alltför grov förenkling att uttrycka sig så? Jag vet faktiskt inte. Jag kan bara inte för mitt liv förstå hur man inte kan se eller förstå åt vilket håll det barkar….

Hur kan man fortsätta att försvara den politik och den agenda som fört Sverige till den avgrund vi står vid? Hur kan man vara totalt blind för detta faktum, att vi på rekordtid har förvandlat en framgångsrik och resursrik nation som var ett föredöme för resten av världen till att bli ett avskräckande exempel? Hur kan man envist fortsätta med att bespotta Sverigedemokraternas politik och kalla den för ”rasistisk”, ”fascistisk” o.s.v.?

En liten eloge vill jag framföra till Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor som åtminstone tagit bladet från munnen och varit så pass ”modig” att hon öppet erkänner att SD inte längre är att betrakta som ett rasistiskt parti. Ett litet, litet steg närmare en slags normalisering av samhällsdebatten måntro? Ytterligare en händelse som tyder på en normalisering är rabaldret kring hotellet Gustaf Fröding i Karlstad vars ledning blivit uppläxad av ägaren för att de avbokade Peter Jezewski pga hans öppna stöd för SD. En stor eloge vill jag framföra till Peter, känd från bandet ”Boppers” för hans mod och stora civilkurage att stå upp för sina värderingar. Jag hoppas och tror att detta på sikt kan vara honom till gagn och att fler följer hans exempel.

Jag vill hoppas och tro att vi kan vända skutan…

…jag vill hoppas och tro på att det finns en väg tillbaka…

…att det inte är för sent.

Kanske har vi inte nått botten än? Kanske måste vi göra det först? Kommer det då att stå klart för resten av folket vilken politik som behövs? Eller kommer spelet bara att fortsätta?

[Något litet vi alla kan göra är att visa vårat stöd både för Ebba Busch Thor´s uttalande och för Peter Jezewski’s föredömliga civilkurage genom att tex skriva något uppskattande på facebook eller andra sociala medier och/eller att köpa hans musik eller åtminstone lyssna på den på youtube och trycka ”gilla”. Som jag skrivit förut så är det ofta bättre att gå den ”mjuka vägen” fram och berömma och lyfta fram det positiva än att alltid bara se allt dåligt och gnälla på det….]

15 reaktioner på ”Normalisering på väg?

      • Precis det jag sa. Svenskar och skandinaver har ett högre värde för mig än övriga. Eftersom det är min grupp. Eftersom de delar historia med mig. Eftersom vi är närmare släkt. Det är också därför jag vill att det skall fortsätta finnas just svenskar och skandinaver i framtiden. Det är därför jag aldrig skulle överväga att stödja ett antirasistiskt parti som SD. Däremot skulle jag kunna tänka mig att stödja ett icke rasistiskt parti.

        Liked by 1 person

      • Som jag själv ser det är skillnaden den att en s.k. ”antirasist” så gott som alltid är helt och hållet hjärntvättad och tex anser att alla vita människor bär en kollektiv skuld till alla andra folk pga allt som vita gjort sedan begynnelsen medans de är noga att aldrig beskylla mörkare människor för någonting. Därför skulle jag aldrig kalla mig ”antirasist”, de är dessutom så gott som alltid lierade med islamiseringens vänner…även om de inte själva ser eller förstår det. Själv kallar jag mig hellre då för icke-rasist då jag inte ser någon mening med att enbart värdera folk efter sitt genetiska arv. Man kan konstatera att det finns skillnader utan att lägga någon speciell värdering i det. Att tala om raser och skillnader dem emellan är kontraproduktivt och förlegat. Jag tycker fokus kan sättas på andra och viktigare skillnader så som religion,kultur och kulturbetingade värderingar. Sådant som förändrar och fördärvar våran egen kultur och som riskerar att för alltid förstöra vårat sätt att leva. Jag ser det som självklart att alla folk, alla nationer har rätt till sin egen mark, sitt egna territorium.

        Liked by 1 person

      • En politiker samt de som förespråkar ökad invandring av främmande kulturer till Sverige borde först göra konsekvensanalys. Hur gärna man än vill hjälpa, och har ett stort hjärta, måste man för det egna folkets säkerhet och samhällets harmoni noga tänka igenom konsekvenserna. Kommer man då fram till att ökad invandring bara för gott med sig, och inga konflikter, ja..då kan man försiktigtvis ta in fler. Men under kontroll.

        Gilla

      • Försiktigtvis och under kontroll, ja, jag skulle även tillägga ett litet ord som våra beslutsfattare verkar ha glömt bort. Integrering. De som kommer måste acceptera våra normer och värderingar. tex så är den ”muslimska värdegrunden” i mångt och mycket helt oförenlig med våra sekulära och demokratiska värderingar. Våra politiker måste inse att detta är av oöverskådligt stor betydelse. Kraft måste läggas på att få ut dem som vägrar anpassning. Alternativet är att vi anpassar vårat samhälle, våran civilisation till att följa deras värdegrund. Detta ser vi idag i bla separata badhustider för kvinnor och män, råd från både här och där till kvinnor att klä sig ”passande” mm. Se bara på London som fått en muslimsk borgmästare, genast förbjöds reklam där ”lättklädda” kvinnor exponerades. Detta gjordes inte pga en feministisk kvinnosyn utan pga helt motsatta och människo fientliga värderingar.

        Gilla

      • Ja, jag håller med Dig. Att ta in människor från länder med alltför olika värdegrund kan få, kommer att få..har redan börjat få konsekvenser. Som politiker har man ett oerhört stort ansvar att bevara sitt eget samhälle så konfliktfritt som möjligt, och gärna i samklang med andra kulturer, men med de som inte står i konflikt med svenska grundvärderingar och vårt sekulära samhällssystem och vad det vilar på för grund.

        Liked by 1 person

      • Man ska låta bli att rösta i syfte att utbilda det egna sinnet att ingenting gott kan komma från politiken. Nationalstaten är död. Sök din gemenskap och dina lösningar annonstädes.

        Gilla

  1. Hej, det här är precis mina egna tankar. Exakt såhär går jag omkring och tänker.. Men det jag tror ärcorsaken till att fler inte kan inse och SE varyåtvdet barkar, är Sveriges nya religion Antirasismen, som förstör så mycket. Det är en världsbild som styr allt. Ingen svensk som är troende (på likhet, jämlikhet, feminism, hbtq..) kan släppa in dessa nya och som de tycker rasistiska tankarna för då rämnar förlåten. Hela deras världsbild rasar, och det vill ingen riskera. För jobbigt.

    Gilla

  2. Precis som hos svarta t ex som kan säga att de vill bevara sitt land i Afrika för SITT folk, och inte tas över av vita, så vill jag kunna säga likadant om mitt land Sverige. Jag ÄR orolig för att allt håller på att katastrofalt raseras nu. Om några generationer kanske det inte finns några svenskar kvar, som vi känner oss idag. Jag vill inte det.Tänk om europeer skulle massinvandra till Kenya till exempel, fler och fler, vägra assimilera oss, utan kräva att VÅR kultur ska gälla, inte landets lagar..och bli fler och fler..Kenyanerna skulle kasta ut oss så det stänkte om det. Och hela världssamfundet skulle skrika åt oss. En SKAM! Men detta gäller inte nu i europa?
    Det är exakt samma sak. Men här gäller antirasismen. Ingen kan ens se vad som sker.

    Liked by 2 people

Kommentera

