Omvärdering.

Om man som jag läser mycket olika sidor på nätet och har ett intresse av politiken i Sverige och förfasas över den katastrofala utvecklingen i vårat land.

[Jag syftar då på det som vissa inte ser och vissa andra blundar för på grund av att de inte blir/blivit direkt drabbade själva….än. Ja, ni vet det där vi läser om dagligen, mord, våldtäkter, gruppvåldtäkter, misshandel, rån, men även lite diffusare (i brist på bättre ord) symptom av ett samhälle i förfall såsom sjunkande resultat i skolorna, allt längre vårdköer och en i allmänhet klart försämrad möjlighet till vård beroende på att den är totalt överansträngd….allt detta i kombination med stadigt och ständigt ökande skatter och momspålägg…]

Jo, om man som jag ser allt detta och förfasas över det och samtidigt har insikten att man i detta inte kan blunda för att vi har haft och fortfarande har en alltför generös inställning till mottagandet av människor från främst det s.k. ”MENA” området. (MENA=MiddelEast-NorthAfrica) Med allt vad det innebär för oss i fråga om problem med kostnader, inte bara den direkta mottagningskostnaden utan allt i samhället som står dem till förfogande, tandvård, medicinsk vård, polisens kostnader, fängelsernas nota, juridiken, skolan mm. mm. Om man har den ”insikten” eller ”förhållningssättet” eller vad man nu vill kalla det för, om man ser en korrelation mellan detta och samhällets försämring då är det inte allt för långsökt att gissa att man kommer att lägga sin röst på Sverigedemokraterna.

För att komma till det jag ville nu, det som jag började denna artikel med, att jag tex läser väldigt mycket olika sidor på nätet med anknytning till dagens politik och i synnerhet då, de som handlar om invandringskritiken och/eller Sverigedemokraterna då stöter man titt som tätt (självklart) på de som kritiserar SD för att de skulle vara ”rasistiska” eller något åt det hållet. Det kan man avfärda som trams och att belackaren lever i det förgågna. Sverigedemokraterna av idag är inte vad de var på 80-talet, eller ens 90-talet. De har definitivt mognat som parti och är helt och fullt seriösa. Enskilda företrädare som beter sig suspekt eller häver ur sig grodor får alla partier dras med.

En annan sorts ”smädare” finns också, det är den sorten som påstår att Sverigedemokraterna skulle vara ”sionister” eller att de skulle vara infiltrerade av dem. Även jag blev lite brydd av detta ett tag och undrade om så verkligen kunde vara fallet. Än idag kan det hända att jag snubblar över en eller annan ”konspirationsteori” som i och för sig inte behöver innehålla direkta felaktigheter, men om de drar rätt slutsats? Det vete katten. Att den eller den i partiet skulle vara halv, hel eller kvartsjude, vad har det för roll egentligen? Kan man inte ha vettiga åsikter bara för det? Detta argument håller icke. Att man är av judisk börd eller om man har sympatier för Israel, det struntar jag högaktligen i så länge man står för en politik som är bra för Sverige. (Jag har tidigare skrivit en del om ”konspirationsteorier”, bla här.)

Jag tror inte att vi har en bättre chans till att styra upp vårat land än just Sverigedemokraterna. Jag har vänt och vridit på denna fråga ett bra tag, jag vill ställa en öppen fråga till alla de som gnäller på SD.

Vad är alternativet?

Det finns inget.

Glöm att vi i denna sena timme skulle få in ett alternativt Sverigevänligt parti i riksdagen. Bara glöm det. Det är SD eller total undergång vi väljer mellan. Så drastiskt anser jag att det är. Vi har ingen borgerlig opposition värd namnet och små ytterlighetspartier med rashygien på programmet hör till en svunnen tid. För alltid.

Dags att växa upp och tillsammans göra det enda rätta. Stå upp tillsammans mot idiotin i detta land. Det tänker i alla fall jag göra, jag ser SD som det enda hopp vi har. Jag tänker bli medlem igen. Jag håller inte med i precis allt, men i det stora hela. Det räcker. Vi behöver enas nu, alla goda krafter i detta land som vill att Sverige skall finnas kvar överhuvudtaget och vara värt sitt namn.

Timmen är sen. Klockan klämtar. Vi riskerar att få in riktiga islamister i politiken i nästa val. Mörkrets makter mobiliserar. Att tro annat är att vara aningslös.

Sluta tramsa. Slut upp!

[Jag har tidigare lyft fram ett par olika alternativ till SD. Anledningen har varit att jag tycker att de har bra idéer. Men, (ett stort men) de har fortfarande för mycket att bevisa och att få ordning på för att jag skall se dem som tänkbara för mig att lägga min röst på. Antingen är det interna stridigheter (Borgerlig Framtid) eller att det förefaller att vara enmansorkestrar (Vetenskapliga Partiet) som gör att det känns som totalt bortkastad röstning i nuläget. Dock ser jag hellre att folk röstar på dessa än något av sjuklöverpartierna. Förstås.]

[Förmodligen är det inte många av mina läsare som kan tänkas rösta på ett ”sjuklöverparti” (S,MP,V,M,C,L ellr KD) i nästa val, men om någon sådan mot förmodan hittat hit kan jag rekommendera följande text Kognitiv dissonans, det var några månader jag skrev den, men den är gångbar ännu.]

P.S. Bara för att jag här tar ställning för ett parti (SD) så betyder det inte att jag inte kan eller kommer att kritisera dem om de gör eller tar beslut jag inte gillar. Så agerar endast den som slutar tänka själv. Gör aldrig det. Vi, alla vi som röstar eller är medlemmar är också partiet. Glöm inte det. Vill du påverka? Gör det på insidan!

4 reaktioner på ”Omvärdering.

  1. I Danmark startade igår ett nytt parti Nya Borgliga som står till höger om DF. Idag kom den första mätningen och vore det val idag skulle de komma in i folketinget. Detta kan vara medicinen även för Sverige. NRM är kanske ett alternativ för Sveriges del.

    Liked by 1 person

    • Tror du menar NMR (ursäkta rättelsen 😉 ) Nja, de är alltför extrema. Dessutom är det alltför snart till nästa val för att ett nytt parti skulle kunna komma in i riksdagen hux flux…. Andra faktorer spelar in i Danmark också, där är inte samma hysteri och hetsjakt kring ”oliktänkande” så som är fallet i Sverige. Jag tror vi måste ”spela den hand vi har fått” så att säga. Ett alternativ skulle vara om SD delade sig kanske? Men det vore nog ett vågspel å det grövsta… Vi kan inte spela osäkra kort. Vi har inte råd att dagdrömma. Nästa val är helt avgörande. Fyra år till med detta vansinne, tänk efter nu, hur många av de som kommit och alltjämt kommer har då rösträtt? Vi riskerar att bli utnumrerade.

      Liked by 1 person

      • Ett alternativ vore att vänsterfolk i SD går över till Vetenskapliga partiet, som dessutom kan dra besviket vänsterfolk och f.d. miljöpartister. Inget parti behöver se det som en förlust. De kan alltid valsamverka genom Valsamverkanspartiet om de vill trygga de extra mandat som den jämkade uddatalsmetoden odemokratiskt robbar småpartierna på.

        Håller f.ö. med om att NMR inte är en realistisk väg, men notera gärna att jag även bjudit in dem för att trygga vår demokrati.

        Liked by 1 person

  2. Ett ungdomligt och uppbyggligt inlägg som visar att det trots allt existerar ett gott hopp för vår vanskötta nation. Globalister och EU-federalister, feminazister och våldsvänsterns samhällsfarliga angrepp på demokratins grundpelare, spar ingen möda i sina provokativa försök att tysta oppositionen och förvandla oss alla till lydiga lakejer i kulturfascismens terrorregim. Naturligtvis gör det sunda förnuftet gällande att vi inte kommer att låta oss förvandlas till en gigantisk massa av oikofober, vilka yttrar sig nedsättande om den egna hembygden, nationens traditioner, samt bespottar vårt kulturarv till förmån för de specialinbjudna MENA-inkräktarna.
    Makthavarna uppvisar ett remarkabelt förakt för medborgarnas intelligens och känsla för fosterlandet, och deras ageranden kan närmast betraktas som allmänfarlig vårdslöshet och nationsfientlig verksamhet. Deras psykologiska krigföring konstruerar oupphörligt nya etablerade ”sanningar” via den lejda expertis som åtnjuter tolkningsföreträde i de unkna TV-sofforna. Multikulturalistiska doktriner tillskapas i kampen för att upprätthålla det tillstånd av anomi som uppstått och hotar den moraliska ordning samhället vilar på. En mycket oroväckande utveckling som bara kan bekämpas genom upplysning och hänvisning till alternativa plattformar för ett omaskerat nyhetsutbud. Då gemene man väl vaknat ur sin politiska slummer och kommit till insikt om den bittra fakticiteten, skall säkert proteströrelsen få luft under sina förslappade vingar.
    Andreas.

    Liked by 1 person

Kommentera

