Grogrund.

En god gissning är att det politiskt korrekta lägret i dagarna åkt på en rejäl skrämselhicka. En till gissning som inte heller den är alltför djärv är att sympatierna för både SD och för andra, mer extrema krafter tex NMR ökat markant både på Gutarnas ö som i övriga Sverige.

Jag rycktes med själv för en stund i den hatiska stämning som infinner sig efter ett sådant brutalt vidrigt dåd som detta. En våldtäkt är ett hemskt brott. En gruppvåldtäkt är ännu vidrigare och ännu hemskare, ännu vidrigare pga att den drabbade blir våldförd på av fler än en person (avskum). Denna gången var offret rullstolsbunden, vilket tydligen var en nackdel för henne då hon pga detta handikapp inte klarat av att ens försöka freda sig. Vårat ”rättsväsende” ser detta som en förmildrande omständighet för gärningsmännen. (eller ska det heta ”gärningsbarnen”?). Jag rycktes med skrev jag, med det menar jag att jag i ilskan och frustrationen postade en bild på de förmodade gärningspojkarna på mitt fb-konto. Rätt eller fel kan man drista om. Fel är det väl i princip då ingen skall dömas innan brott blivit bevisat. Men jag och många med mig har uppmärksammat att just i våldtäktsbrott och i synnerhet gruppvåldtäkter så går de åtalade allt som oftast fria. Är det mer rätt? Hur mycket rabalder väcker det? Inte mycket vill jag påstå. Det har blivit så pass jävla vanligt att de flesta rycker på axlarna.

Jag är ingen anhängare eller försvarare av vare sig nazism eller fascism i någon form. Men, jag kan ändå inte låta bli att ge ”creds” till vissa personer med anknytning till dessa ”miljöer”. Jag tycker att det är bra att någon/några reagerar. Jag har också full förståelse för att vissa, särskilt unga människor känner ilska och frustration så till den milda grad att de blir radikaliserade. Jag hoppas dock innerligt att förnuftet tar överhand när ilskan lagt sig. Detta betyder ingalunda att jag hoppas på att folk bara ska lugna ner sig och sitta still i båten. Nej, det är ett sundhetstecken att folk nu reagerar och går ut ur husen, att man gör något. Vi ska inte tolerera att främlingar (eller någon annan heller förstås) beter sig på detta sätt. Men att ansluta sig till nazister eller liknande gagnar inte vare sig vårat land eller dess invånare.

Tyvärr tror jag ändå att dessa grupperingar, extrema ilskna små partier och organisationer kommer att fortsätta att växa. Jag förstår också orsakerna. Än en gång vill jag skylla på medias tillkortakommanden och rena lögner. Det är detta som skapar extremism, som ger det en grogrund och som polariserar Sverige. Media och övriga utav kulturmarxisternas och mångkulturens extremister inom poliskåren (de politiskt tillsatta cheferna), inom rättsväsendet och inom politiken. Det är erat fel. ”PK-iterna”. Jag anklagar ER!

Svenska folket har hittills uppvisat ett närmast sjukligt mått utav tålamod, är gränsen nu nådd? Ska Gutarna fortsätta sin protest, skall detta ”smitta av sig” till fastlandet…eller kommer ilskan lägga sig?

Kommentera

