Samarbete mellan Putin och Löfvén.

[Nu tror du kanske att denna artikeln kommer att handla om ett samarbete mellan Putin och Löfvén. Ledsen då att göra dig besviken, men rubriken är satt för att jävlas och för att dra uppmärksammhet, men också för att understryka vikten av det som nedanstående artikel handlar om, nämligen vikten av att läsa mer än bara rubriker. Om man är intresserad av något som kommer i närheten av sanningen vill säga.]

Man måste vara lite försiktig när man läser, skummar igenom nyhetsflöden. Allt är inte riktigt så som rubrikerna vill ge sken utav. Verkligen inte. Men, men, även jag går ofta på den niten. Tex idag. Jag läser på flera ställen att SD lägger sig i knäet på M. Att Jimmie Åkesson helt utan motkrav erbjuder AKB att regera efter nästa val.

Irriterad och förbaskad skriver jag en syrlig kommentar om eländet i en nättidnings kommentarsfält, en stund senare bestämmer jag mig för att läsa mer ingående i en av dessa artiklar.      BIIIIIIP!!!    [note to self: Fel ordning pucko!]

Först läser man HELA artikeln/artiklarna SEDAN kan man säga vad men tycker om saken.

Nu var det inte riktigt så illa som vissa rubriker ville göra gällande. Det står att ”Åkesson är beredd att stödja M-regering helt utan motkrav”. Läser man vidare så står det med klartext att det visst finns krav, eller ”villkor” för ett eventuellt samarbete. Bl.a. att M skall överge samarbetet med L och C för att istället regera med stöd av endast SD (och eventuellt KD). Vad är det om inte ett krav. Dessutom ett ganska tufft sådant. Flera andra krav eller villkor ställdes, tex att M måste stå fast vid sin nya restriktiva asylpolitik. Se där! Varför sätter man då en sådan rubrik för? Är det så att man vill pressa Jimmie att föra en ännu hårdare linje? Antagligen. (Åtminstone den tidning jag syftar på i detta fall). Det blir bara så fel. Man skadar bara när man på detta sättet sätter en vilseledande och osann rubrik. Man skadar inte bara partiet SD, man skadar också sitt eget förtroende och i förlängningen kanske också förtroendet för fler ”alternativmedier”. Något som knappast behövs i dagarna då MSM (mainstreammedia) driver någon slags kampanj och försöker misskreditera alla nyhetsförmedlare som inte är jättepositiva till fortsatt massiv invandring från Afrika och arabvärlden.

Så, läs mer än bara rubrikerna innan ni spyr galla…eller lovordar.

Dessutom vill jag be om ursäkt till Jimmie Åkesson för att jag förhastade mig och kritiserade honom i ett kommentarsfält helt oförtjänt pga att jag bara läst (en felsatt) rubrik. Mycket dumt gjort. Nej, i fortsättningen skall jag anstränga mig mer…inte vara så snabb med att sätta fingrarna på tangentbordet. Så bråttom får man inte ha. Punkt.

[Att jag personligen inte är jätteglad i att se AKB som statsminister är en helt annan sak. Jag gillar inte heller inviten. Men. Man måste försöka hålla sig till sanningen. Man kan och skall kritisera det man inte gillar, men man kommer ingen vart med lögner. På så vis tar man ett steg framåt bara för att sedan bli tvungen att ta tre steg tillbaka. Dumt.]

Länk till vad artikeln hänvisar till finner du HÄR.

En reaktion på ”Samarbete mellan Putin och Löfvén.

  1. Ett fel blir inte bättre av att man repeterar det. Åkesson kan med fördel bli statsminister för Sverige.

    Eftersom Moderaterna signalerat att de kovänder i flyktingfrågan, samt Lövén erkänt ”Sveriges” (d.v.s. sin egen eller sitt partis) naivitet i samma fråga, behöver de dessutom en paus från ledarskapet, anser jag.

    Det räcker inte ens att sparka ut dessa partiers galjonsfigurer, eftersom flera personer är ansvariga för eländet, även AKB. Hela skiten måste på meditationsreträtt ett tag, eftersom reaktiv naivitet inte direkt uppfattas som ledarskapskompetens, tvärtom är en risk för Sverige.

    Samverkan vad gäller protektionismen tillsammans med både Ryssland och USA blir sannolikt bättre med Jimmie för tillfället, dessutom. Det är ett bra argument. Alla herrarna är både nationella och konservativa.

    Det gäller nu bara för SD att få Kd och M att inse det riskabla med att sitta kvar i EU-båten när den sjunker, samt det dumma att betala EU-korruptions-avgiften och det korkade med fri rörlighet. V fungerar i denna fråga mentalt korrekt vad gäller jus EU-medlemskapet, precis som folket som fått nog av effekterna av EU, även om V inte fattat att vi måste stoppa folkvandringarna.

    SD ska absolut ställa krav på att få till en Ut ur EU-omröstning, sedan bedriva borgerlig politik tills dess att utträdet är en realitet och först därefter försöka bedriva en välfärdspolitik tillsammans med ex. V och kanske ett nytt alternativt miljöparti, anser jag. För sossarna är det nog helt kört. De är på väg utför, tror jag.

    Liked by 1 person

Kommentera

