Problem och lösningar.

[Jag vet. Jag har skrivit om det förut. Otaliga gånger. Jag vet. Det blir tjatigt. Jag vet. Rubriken är snarlik flertalet andra jag använt mig av tidigare. Allt detta vet jag och allt detta ser jag. Men, problemen kvarstår ju. Alla problem kan också få en lösning. Det utgår åtminstone jag från. Jag är nämligen en s.k. ”obotlig (hoppas jag) optimist”.]

Jaha, sista dagen på detta år. Ett faktum som får åtminstone mig att kika i backspegeln och summera och reflektera över det gångna. Mycket har hänt detta år. Rent personligt för mig och min familj har en hel del hänt. Jag har blivit arbetslös, fått nytt jobb. Barnen har bytt skolor, två av dem inte mindre än två gånger. Vi har flyttat. Allt detta har varit bra på olika sätt. Förändring behöver inte alltid vara något dåligt. Tvärtom så är förändring helt avgörande för utveckling. Utveckling är förändring.

Samhället utanför min lilla bubbla, min egen tillvaro, verkar ha förändrats en hel del detta år också. Men kan man säga att det har utvecklats? Nja, i detta fall skulle jag inte säga att förändringarna har varit av det positiva och utvecklande slaget. Inte i stort. Många är de som drabbats av det nya Sverige. Jag tänker främst på alla våldtäkter man så gott som dagligen läser om, jag tänker på mörkertalet, hur mycket skit är det då som aldrig anmäls? Jag tänker på alla de som fått förstörda liv, både offret självt men också på familjen runt om. Jag tänker på all annan våldsbrottslighet också som ökat lavinartat. Jag tänker på terrorhotet som vi tvingats att lära oss leva med och som blivit vardag det också. Jag tänker på alla dessa bilbränder och på de utanförskapsområden där det oftast sker, hur är det att leva där?

Många och stora är problemen i vårat land. Att jag och många med mig ens orkar att fortsätta bry sig när våra herrar politikerna verkar ha kolasås innanför pannbenet och förefaller totalt oförmögna till självinsikt och till att lösa ett endaste av problemen beror nog på att man är bekymmrad för vilket samhälle vi lämnar över till nästa generation.

Valet känns väldigt långt borta. På gott och ont.

Jag känner mig tveksam ändå på att allt kommer att lösa sig på bästa sätt efter nästa val. Sverigedemokraterna kommer naturligtvis att göra ett rekordval om inget otippat händer fram tills dess. Men hjälper det? Även om de får skyhöga siffror så kommer troligtvis politiken runt om dem handla mest om att de övriga ska samarbeta för att hålla Sd utanför de viktiga besluten. Som det verkar så kommer de också att nöja sig med detta. Det finns liksom inte så mycket jävlaranamma kvar. Som det verkar i alla fall. Nåväl, det är väl ett tag kvar tills valkampanjerna drar igång. Kanske sparar de krutet tills dess….

Som jag ser det har Sverige främst två stora problem att ta tag i och lösa (om man bortser från problemet med potentiella terrorister som eventuellt [sannolikt] är mycket större än vad vi vanliga medborgare blir informerade om). Dessa kan liksom de flesta av samhällets problem lösas politiskt genom att rätt beslut fattas i riksdagen.

Problem nummer ett: våldsbrottsligheten och då främst det sexuella våldet mot kvinnor och flickor.

Förslag på lösning till problem nummer ett: hårdare straff. Hårdare tag i skolorna, elever som kränker andra sexuellt skall lättare kunna flyttas och relegeras. Skolorna skall även anmäla dessa brott så att de kan lagföras. Rättsväsendet måste se till att göra sitt jobb här, de måste använda de verktyg som redan finns. Är våldtäktsmännen/mannen inte medborgare, då skall det bli utvisning ur landet. Nu får det vara nog! Lägg inte ett enda finger emellan. Politikerna måste jobba med att det skall gå att utvisa till samtliga aktuella länder. I de fall det inte går så får man helt enkelt döma hårdare så att vederbörande hålls borta längre från gatorna åtminstone. I de fall där gärningsmän fått medborgarskap skall detta kunna tas ifrån dem om de döms för ett så grovt brott som våldtäkt. Punkt. Dessa förslag skulle få stort genomslag och förmodligen få ordning på problemet anser jag.

Problem nummer två: det ekonomiska hål i ”båten Sverige” som massinvandringen medför.

Förslag på lösning till problem nummer två: återigen anser jag att problemet till stor del handlar om de senaste årens stora mottagande av människor som främst flyr ekonomiska svårigheter. Detta har vi inte råd med. Alltför lättvindigt verkar vi dela ut PUT. Dags att granska de handläggare som arbetar med detta kanske? Tjänstemannaansvar tack. Styr upp detta träsk. Man kan inte ha kvar en person som helt okritiskt stämplar ”varsågod att stanna” i var och ens papper. Granska handläggarna. Detta är upp till närmsta chef att göra förstås. Vi kan inte heller fortsätta att ha den enormt generösa anhöriginvandring som vi haft. Där måste ett totalstopp införas snarast och vi måste få ordning på situationen och ekonomin innan en sådan politik är möjlig att återupptagas och då troligtvis i en uppstramad version. De som verkligen flytt krig och elände skall få stanna tills situationen i hemlandet blivit acceptabel (ej krig längre) men bara så länge som de accepterar och lever efter våra lagar och regler. Punkt.

Sådär ja.

Verkställ. (dreeeeeams…. dreams, dreams, dreams)

[Nja, även om en stor del av världen verkar ha tagit sitt förnuft till fånga efter mycket om och men så kommer troligtvis inte vårat land att genomgå speciellt stora förändringar i rätt riktning nästa år…..men det är bara min gissning. Hoppas att jag har fel där. Svårt att tro annat bara med de politiker vi har ”begåvats” med. Suck!……än en gång: suck!]

[…en sak till vill jag tillägga: Det är inte rasistiskt att peka ut dessa problem. Mina lösningar har heller inte ett dyft med rasism att göra även om nu någon skulle tycka eller tro det. Det är att främja riktiga rasister och nazister att inte se eller erkänna de problem vi har skapat oss. Om ett lock läggs på så kommer det jäsa för att till slut explodera. Man ska absolut inte blunda för problem bara för att de är obekvämt att säga sanningen. Än en gång: Jag är INTE, absolut INTE rasist. Jag försöker bara att vara en realist. Så gott det går. Jag vill också tillägga att jag kan ha fel. Jag är inte allvetande. Om du som läser anser att jag är fel ute så får du gärna skriva en kommentar och uttrycka din åsikt. Bara du håller god ton och inte uttrycker dig på ett straffbart sätt.]

[ok…ytterligare ett tillägg. Ett erkännande. Min världsbild är starkt påverkad av s.k. ”alternativ media”. Ja. Det är den. Jag läser så gott som dagligen nyheter i bl.a. Fria tider och Avpixlat. Men, skall jag tillägga, jag läser även nyheter i den ordinära, den s.k. ”mainstream” median eller ”gammelmedia” som en del vill kalla den. Då menar jag tidningar som Aftonbladet, Expressen och nyheter från SVT. Om det som en del hävdar är på så sätt att allt eller mycket som står i den ”alternativa median” angående invandringen är hittepå och osant, då måste man kunna peka ut åtminstone en enskild artikel och visa på vad som är falskt. Det räcker inte att fnysa och kläcka ur sig ”jaha, du har läst det i Fria tider, jaja då förstår jag” och himla med ögonen. Däremot kan man motsatt hävda att det som skrivs i den vanliga, ordinära median utelämnar mycket elände samt att de väldigt ofta mörkar signalementen och annan information då de anser att det bygger upp ”främlingsfientliga strömmningar” eller något dylikt. Det är ju verkligen att hyckla. De till och med ljuger ibland (tämligen ofta) och kallar gärningsmän för ”svenskar”. Detta sker systematiskt hävdar jag.]

2 reaktioner på ”Problem och lösningar.

  1. I vissa fall när fiktiva namn används så har den specifika artikel författaren använt ett svenskt namn istället för ett mena namn. När alla vet att det är just en mena soldat!

    Beviset för detta orkar jag inte leta upp i detta träsk av PK-ism! Jag har sparat minst en artikel med ett fel geografiskt namn, men efter detta år så är mina sparade artiklar så galet många så jag orkar helt enkelt inte leta. Att skriva en bok om allt som skrivits detta år blir också övermäktigt… det är på tok för mycke galenskap i vårt land!

    Gott nytt år!

    Liked by 1 person

Kommentera

