Skillnad på folk och folk.

[VARNING: om du klickar på de röda länkarna borde du se till att ha adblocker installerat annars riskerar du att stödja tidningen ifråga med annonsintäkter, det vill du undvika då dessa länkar är till ”systemmedia”. De blå länkarna går bra dock, dessa behöver du icke oroa dig för.]

Känner mig ganska upprörd när jag läser att Lunds kommun planerar att lägga inte mindre än 75 miljoner av våra skattepengar på att köpa bostadsrätter. Dessa blir öronmärkta, inte till studenter, inte till ungdomar och inte till de gamla (som om de tar sitt liv inte behöver bostad längre iof). Nej, där skall ”nyanlända” få bo…

I många av landets kommuner råder allvarlig bostadsbrist. Många av kommunerna har också allvarliga ekonomiska problem…

…men sådana bagateller får inte stå ivägen när nykomlingar skall ha någonstans att bo. Då blir det köpfest för andras pengar.(dina och mina). [läs här] och [här]

Jag tyckte mig läsa i Aftonbladet senast igår (eller förrgår) att många av landets sjukhus var i ett krisläge, att de närmast närmade sig en slags kollaps. Detta kanske inte går att lösa med pengar? Eller? Om platsbrist råder på sjukhusen så borde det kunna vara till hjälp om man bygger ut tänker jag….om brist på personal råder borde man anställa fler tänker jag…om högre löner behövs för att attrahera personal (och/eller behålla) så är kanske det en lösning tänker jag…om för få utbildas av andra anledningar, ja, då måste krut läggas på att attrahera studenter…mot alla dessa problem som lilla jag kan komma på kan mer pengar vara till stor hjälp åtminstone. Men, men jag kan ju ha fel, jag har ingen masterdegree i ekonomi…

…och om man redan har lån på över 500 miljarder så kanske 75 miljoner inte är mer än en skvätt. I toklandet Sverige är inget tillräckligt tokigt för att ensamt skapa någon form av folkliga protester, eller skarpa reaktioner från någon i maktposition.(såvida det inte handlar om något man kan tolka som ”rasism” förstås, men det behövde jag väl knappast skriva?).

Exemplen är många. Inte bara i Lunds kommun finns till synes obegränsade (eller väldigt stora iaf) resurser när det inte handlar om Svenskar. [läs här] eller [här]

Jag tycker att det verkar vara en väldigt stor skillnad på ”folk” och folk. Visst är det väl så herr och fru politiker?

[ Nog infinner sig känslan av att det är ett slags folkutbyte som styrs upp av våra politiker? Det går inte att komma ifrån…. ]

2 reaktioner på ”Skillnad på folk och folk.

  1. Lokalpolitikerna förbereder sig på konsekvensen av EU-politiken som folket röstade för en gång och sedan röstade mot i samband med EMU-omröstningen. Lokalpolitikerna borde ha lite mer ryggrad och säga nej till idioterna i riksdagen som beter sig odemokratiskt.

    Liked by 1 person

Kommentera

