Storskaligt och ljusskyggt.

En känsla/tanke som legat och grott i mitt huvud fick ytterligare bekräftelse idag efter att jag läst ett reportage i Fria Tider om hur Europeiska kustbevakningar inkl. den Svenska samt diverse NGO’er (Non government Organisations=icke-statliga organisationer) plockar upp afrikaner strax utanför Libyens kust för att lämna av dem i Europa, är att denna verksamhet är planerad. Verksamheten måste vara ”beställd” och finansierad av någon/några. Det är våra egna regeringar med EU’s FRONTEX som ligger bakom, annars skulle kustbevakningarna inte ha där att göra.

Läs gärna länken till Fria Tider här ovanför. Vad för anledning finnes att trakassera reportern och konfiskera bilder? Självklart vill man inte att detta ska komma ut. Hur det går till när afrikanerna kommer till Europa. Folkutbytet.

Det är planerat. Det är organiserat. Vi, du och jag betalar kalaset. Det har pågått länge. Resultatet börjar synas och bli mer och mer uppenbart överallt runtomkring oss. Våra samhällen omdanas totalt. Man känner inte igen sig, man känner sig som en främling, en turist. I sitt eget land. Vi Svenskar har inte längre ett eget land. Andra har gett bort det åt oss. Under tiden har vi varit upptagna med senaste sportnyheterna, dokusåpor, mobiltelefoner och spel samt våra jobb och våra vardagsbestyr. Folkutbytet har skett och fortsätter att ske i det tysta. I det fördolda…

…men resultaten låter sig knappast döljas. Man behöver inte leta länge. En helt annan ”klientel” på gator och torg än bara gamla tråkiga herr och fru Svensson. Mycket mer spännande att läsa om i tidningarna.

Det är dags att vi, folket, ställer frågan -Vem/vilka betalar detta? -Vem/vilka är finansiärerna? Vad är deras mål?

Jag ställer mig frågan. Svaret kan måhända finnas i en nyligen censurerad bok. Den försvann från både Bokus och Adlibris för någon månad sedan. Då beslöt jag mig att införskaffa ett ex av ”Västs mörka hjärta”. Än har jag inte läst boken då jag beställde den så sent som igår. Kanske recenserar jag den framöver. Vill du ochså ha ett ex så kan du beställa den HÄR.

Jag har sagt/skrivit det förr och jag gör det nu igen. NÅGON konspiration mot Europa, mot våra nationer är det. Ja, mot världen rentav. Vilka/vem står bakom?

För varje fråga finns ett svar.

5 reaktioner på ”Storskaligt och ljusskyggt.

  1. Kristoffer Hell har ofta många intressanta teorier för det öppna sinnet, men han försöker sällan falsifiera dem. Det är synd för ibland kan det löna sig. Skepticism är lika viktigt som öppenhet om man vill bli mer objektiv och trovärdig och nå närmare sanningen.

    Personligen tror jag att den medvetna klandervärda migrationen och döden och lidandet det skapar beror på kortsiktigt ekonomiskt tänkande. Det skapar tillväxt för byggföretag och asylbaroner, men dessa giriga individer bryr sig inte om lidandet eller förstår inte effekten av tillväxt eller mångkultur på lång sikt, d.v.s. ännu mer lidande.

    Gilla

    • Jag tror inte att vare sig asylbaroner eller byggherrar har den sortens makt här i världen att de kan orkestrera en massmigration. Dessa är bara opportunister som ser ett tillfälle att sko sig de har inte orsakat själva folkvandringen. Säkert är orsakerna bakom flera än en enstaka ondskefull superkapitalist som George Soros, men bevis finns som pekar i den riktningen. Han ska ha stått bakom och finansierat kampanjer som dels spridit propaganda i flyktingläger och i fattiga länder om drömländerna i norr samt fraktat hit dessa. Våra egna politiker, hur inspirerade är dessa av hemliga klubbar (tex Bilderbergmötena eller frimurarordnar m.m.) och vad sägs och bestäms på dessa? Men, dagens korrupta och genomfalska media vill jag ge huvudskulden. Dessa är grundproblemet. Deras lögner och hycklande och mörkläggning. Deras outtalade hot om att ödelägga karriärer för de som inte spelar med i det politiskt korrekta spelet ”öppna ditt hjärta”. Dessa gamar har störst skuld anser jag då de har satt den politiska agendan. Nu är detta på väg att ändras, folk börjar mer och mer inse att de blir förda bakom ljuset av MSM. Man förstår ännu ej orsakerna, man skyller det på något så banalt som att vi alla har ”olika åsikter”. Detta köper inte jag. De (msm) är styrda och kontrollerade förstås. Ägarna styr cheferna som i sin tur säger upp eller hotar säga upp den journalist som inte vill spela med. Kvar blir de skruppellösa kräk till ”journalister” vi har idag. Mycket få undantag finnes i msm och public service. Det skulle vara Janne Josefsson då…

      Gilla

      • Jag anser inte att vi ska fokusera på ägarna till fulmedierna, asylbaronerna eller krigsindustrin som arbetar i djävulsk enighet, men på lösningen, d.v.s. Vetenskapliga partiet och andra partier som valsamverkar för att ersätta monopolkapitalets lakejer, samt de journalister/bloggare som uppmärksammar oss på olika vis.

        Gilla

      • Ja. Det finns en uppsjö med småpartier som jag anser vara vettiga. Visst hoppas jag att dessa kan få så många röster som möjligt. Jag har länkar till en del av dem i min högra kolumn med titeln ”Partier”. Däribland givetvis även Vetenskapliga partiet samt Valsamverkanspartiet. Jag är själv mer och mer inne på att själv rösta på något mindre parti då stora partier verkar bli infiltrerade och korrupta. Så även med mitt tidigare förstahandsval, SD. Dock så finns fortfarande väldigt många bra och vettiga politiker kvar inom Sverigedemokraterna. Det jag inte gillar med dem är deras vurm för Israel. Jag har inget otalt med Israel själv, men finner ingen anledning att ”alliera” mig på något vis. Man måste inte vara antingen sionist eller anti-sionist. Man kan välja att inte lägga sig i frågan. Man behöver heller inte vara anti-semit för att förstå detta, trots att man lätt får denna stämpel. Speciellt om man talar/skriver om samhällets elit och ägarna till de stora medierna (och bankirerna). Anti-semit är skällsordet man ofta får utstå om man granskar makten verkar det som. Jag ser kopplingarna.

        Gilla

      • Bjud gärna in de partier du gillar till Valsamverkanspartiet! Det är ett bra sätt att medverka till att dessa partier ska kunna få så många röster som möjligt. Det är så att partier som har förståndet att valsamverka faktiskt blir mer relevanta att rösta på för all de som idag taktik- och missnöjesröstar.

        SD är ett ungt parti som säkerligen kan sluta vurma för det nazistiska/sionistiska ledarskapet i Israel. SD gör det förmodligen mest för att få bli bespottade i fulmedierna, (såvida de inte utgör kontrollerad opposition). Bespottandet av SD ger SD extra sympatiröster eftersom alla är besvikna på den politik som medier och makthavare bedrivit.

        Den semitiska folkgruppen hör hemma i norra Afrika och i Israel och vem är egentligen “anti” semiterna? Stämplandet av folk är inget att bry sig om och blir ibland mycket komisk: https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2017/05/10/oversattning-paul-craig-roberts-hur-informationen-kontrolleras-av-washington-israel-och-troll-vilket-leder-till-var-forodelse/

        Jag är emot alla religioner, men i synnerhet de som skär i barns genitalier, legitimerar sex med barn eller har olika fascistiska strofer. Intelligens har inte bevisligen inte med folkgrupp att göra.

        Monopolkapitalets girigbukars olika etniciteter eller Wolodarskis näsas längd eller storleken på hans öron är ex. irrelevant för mig, ungefär lika irrelevant som den lögnaktiga monopolkapitalistiska tidning han företräder.

        Liked by 1 person

Kommentera

